Viaggio Comfort, nebo také obchodní značka RailJet rakouských drah ÖBB. Tento koncept nese sám o sobě vysokou kvalitu poskytovaných služeb na palubě jak během cesty, tak i v případě výběru volby místa k sezení s odlišnými sektory. Firma Siemens která tyto jednotky vyrábí i pro České dráhy, bude nejspíš instalovat stejnou konfiguraci interiéru jakou využívá dopravce v Rakousku u vlaků RailJet.
{snippet 151}
Jednotka se k nám podívá letos již podruhé. První testovací jízda proběhla z důvodů školení personálu. Hlavní a primární školení bude na tyto vlaky probíhat v Rakousku. Jednotka Viaggio Comfort je skutečně co se výběru místenkových sektorů týká, asi nejrozmaitější u vlaků podobné kategorie. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1455-vyber-rezervaci-viaggio-comfort-ceskych-drah-vlak-bude-nabizet-i-kino-a-zabavni-portal{/qrcodegenerator}
České dráhy spustí rezervaci jízdenek v pondělí 18. března, ačkoliv samotná jízda proběhne až za měsíc v dubnu. Viaggio Comfort je navíc designerská studie. Pod hlavičkou tohoto označení tak vzniká řada dopravních prostředků pro železniční a městské provozy. Viaggio Comfort provozují v Evropě zatím jen ÖBB. Česká republika se tak stane hned druhým provozovatelem těchto kapacitních vysokorychlostních vlaků od firmy Siemens. Rakousko mj. provozuje i desítky lokomotiv Taurus mnoha generací stejného výrobce.
{snippet 106}
V těchto vlacích budou dodrženy standardy spoje SC Pendolino (bonusové občerstvení, denní tisk apod.). Oproti vlakům SC Pendolino nebude cestujícím během jízdy vlaku k dispozici pouze palubní portál. Rakouské ÖBB provozují vlaky této kategorie i pod hlavičkou jednotlivých států kam tento typ jednotek zajíždí. Můžete se tak setkat s označením vlaků: Spirit of Budapest, Spirit of Swiss nebo Spirit od Deutschland. ÖBB usiluje navíc o provozování těchto vlaků do severní Itálie, kde bude navazovat na vlaky TGV jezdící pod horou Mont Blanc do Francie a Paříže.
Ve vlacích je možné rezervovat tato místa:
- běžná místa 1. a 2. třídy (okno, střed, chodba),
- tichý oddíl (celý vůz č. 23),
- místa pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace,
- místa pro osoby na invalidním vozíku (vůz č. 25, místa 11, 14, 15),
- místa pro cestující s dětmi (vůz č. 21,
- místa 11 – 28), místa jsou situována v blízkosti „dětského kina“.
Komfortní soupravy RailJet ÖBB a RailJet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz, na které nabídnou novou vyšší kvalitu služeb. Jednotky railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků pro rychlost do 230 km/h. Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business, 1. a 2. třídy, restaurační vůz, dětské kino a celou řadu dalších služeb a výhod. ČD tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v ČR využívat.
Stanice Graz by se tak v budoucnu mohla stát hlavním přestupním uzlem pro cestující z Čech do Itálie, Slovinska a Chorvatska. Pro nás, by se tak otevřelo kvalitní sojení na jih Itálie a Balkán. Národní dopravce chtěl odkoupit všech 16 souprav. Jelikož se ale Deutsche Bahn rozhodlo spolupráci s ČD vypovědět v nejbližších letech, a spolupracovat s firmou Radima Jančury, odebere dpravce zatím jen sedm těchto souprav s řídícím vozem.
Firma Radima Jančury není v současné době schopna potvrdit solupráci s Deutsche Bahn, vše obestírá obchodním tajemstvím, které ale není nutné za tajemství považovat. Zatím se tedy zdá, že RegioJet do Berlína a Hamburku své vlaky nebude moci vypravit. Německé dráhy zatím v roce 2012 požádali České dráhy o vozové zabezpečení vlaků i pro rok 2014 a 2015.
{snippet 120}