České dráhy v dubnu představí jednotku RailJet cestující veřejnosti. Dopravce chce zatím odebrat sedm souprav. Jejich výroba už ve Vídni začala koncem roku 2012. První vlastní jednotka pod vlajkou České dráhy se objeví v oficiálním jízdním řádu pro rok 2014/2015. V dubnu národní dopravce nasadí jednotku RailJet ÖBB za spoje SC Pendolino.

Prezentační jízda se uskuteční 17. dubna jako spoj SC 513 odjíždějícím z Prahy do Ostravy v 16:29 hod. Zpět do Prahy se bude vracet druhý den jako spoj SC 506 18. dubna v 7:18 hod. České dráhy očekávají celkem velký zájem, proto prodej a rezervace začne v pondělí 18. března. Lístky na obě jízdy budou vyprodány nejspíš během několika málo minut. O cestu budou mít zájem jak média, tak i fanoušci železniční dopravy. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1450-v-nemecku-nejvyssi-trida-vlaku-ice-dostava-jmena-dle-mest-podobny-system-funguje-i-u-nas{/qrcodegenerator}

Dopravce chce jednotky nasadit na hlavní trasu spojující Prahu, Vídeň a Graz. Dráhy mohou později dokoupit i další zbylé jednotky, které v minulosti ÖBB už neodebralo. Dopravce tak převzal závazek v opci, a tedy i za lepší cenu. Za všech sedm jednotek RailJet dráhy zaplatí 2,4 miliardy korun. Celkem se jedná o 16 souprav těchto komfortních vlaků. Národní dopravce chce prosadit i nasazení těchto jednotek pro Slovensko, resp. přes Bratislavu do Budapešti.

{snippet 100}

Oficiální video RailJet Brandt ÖBB Siemens

{youtube}b6-6ywfQZKk{/youtube}

{youtube}AODA8cuP4SE{/youtube}

Stále také není jasné, zda RegioJet Radima Jančury začne provozovat své vlaky mezi Prahou a Hamburkem. Deutsche Bahn se k této variantě začínají stavět dosti skepticky.

Nákupy jednotek tohoto formátu jsou pro České dráhy dosti klíčové. Uvolněné kapacity nových a zcela rekonstruovaných osobních vozů tak mohou přejít na další tratě. Zejména pak z Prahy do Českých Budějovic, Plzně a Chebu, nebo také mezi Ostravu a Brno.

Celý nákup těchto vlaků v minulosti zdržovala a znemožňovala Škoda Transportation Plzeň. Ta chtěla mj. docílit jedné věci – znemožnění nákupu od firmy Siemens, a zakoupení vlastních vlaků ze závodu v Plzni. Škoda Plzeň ale nebyla schopná doložit technickou dokumentaci, případně nástřel projektů pro podobné vlaky. Celá kauza tak skončila spíše velkým fiaskem ze strany Škoda Transportation. Ostatně stejná firma řeší další problémy s lokomotivou Škoda 380. Nekonečné průtahy a prodlužující se homologace pro jednotlivé státy, vedou cíleně obě strany k soudním sporům.

Dopravce v minulosti počítal s nasazením lokomotiv řady 380 pro vlaky Viaggio Comfort. Stav věcí je ovšem na bodě nula. Lokomotiva nemá homologaci jak pro Rakousko, tak ani pro klíčové Německo. Dráhy si tak nejspíš pro nové jednotky firmy Siemens budou muset pronajímat lokomotivy 1216 Taurus od ÖBB.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments