Tuzemský železniční dopravce RegioJet, který patří do Holdingu Student Agency podnikatele Radima Jančury, pokračuje v úspěšném období. Krátce poté, co RegioJet oznámil ziskový loňský rok, prozradil, že významně vyrostl i v prvním čtvrtletí letošního roku. Za první tři měsíce podle předběžných výsledků vykázal hrubý zisk ve výši 18 milionů korun, což představuje meziroční růst o 87 milionů korun.

Před rokem byl totiž ještě RegioJet ve ztrátě, ale jak oznámil minulý týden, za celý rok 2018 nakonec vykázal zisk před zdaněním ve výši 102 milionů korun. V roce 2017 byl naopak ve ztrátě ve výši 35,8 milionu korun. Podle vyjádření druhého největší železničního dopravce šlo o jeho dosavadní rekord, přičemž významně rostly i tržby, z jedné miliardy na 1,6 miliardy korun.

V tomto duchu se nyní nesou také výsledky za letošní první čtvrtletí, v němž provozní zisk bez vlivu leasingu na vlakovou techniku dosáhl dokonce na 87,5 milionu korun. Rostl také počet přepravených cestujících. Za první tři měsíce na stávajících dálkových linkách na vnitrostátních trasách Praha – Ostravsko a mezinárodních Praha – Košice a Praha – Brno – Vídeň / Bratislava cestovalo 1,4 milionu cestujících. Jedná se o 12,6% meziroční růst.

„Silný růst a velmi příznivé ekonomické výsledky jsou dány především zákaznickým úspěchem našich mezinárodních spojů na trase Praha – Brno – Vídeň / Bratislava. Jejich provoz byl v loňském roce teprve na začátku a během roku provozu se pro mnoho zákazníků na této trase stal RegioJet dopravcem první volby,“ říká Petr Kohoutek, finanční ředitel holdingu Student Agency.

Zvýšený počet cestujících, kteří mohou pod hlavičkou RegioJetu využívat také autobusovou dopravu, se promítl také do tržeb železniční divize RegioJetu. V prvním čtvrtletí tržby činily přes 330 milionů korun a jednalo se o 10% meziroční růst. Radim Jančura navíc se svými vlaky připravuje další expanzi, když koncem letošního roku zahájí provoz na regionálních spojích v Ústeckém kraji a také dálkové rychlíkové lince R8 spojující Brno s Ostravou a Bohumínem.

V následujících dvou až tří letech chce navíc RegioJet realizovat další nákupy a rekonstrukce vozů v hodnotě přes miliardu korun, což má přinést jak vyšší počet nabízených sedaček, tak i větší komfort pro cestující. Již v loňském roce za stovky milionů korun dopravce pořídil několik nových lokomotiv a vagonů a další by měly přijít už během letošního roku. Vedle českého trhu si totiž RegioJet chce budovat také svou pozici na středoevropském dopravní trhu, kde mu konkurují například rakouské dráhy ÖBB.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments