Zloději barevných kovů začínají být velkým problémem u největšího železničního dopravce Deutsche Bahn. Problémy mimo Česka a Polska, zaznamenávají více i v Maďarsku a na Slovensku. V Německu za rok 2012 nedojelo, případně bylo opožděno díky poškozenému zabezpečovacímu zařízení, signalizaci nebo jiných podpůrných zařízení nutných pro provoz vlaků – celkem 17000 spojů po celé síti DB Netz.

Zloději se stále více zaměřují na barevné kovy které drážní infrastruktura ke svému provozu potřebuje. Lov mědi – jak jej Deutsche Bahn nazývá, je nejpalčivější na východě země, nejvíce pak v okolí Berlína a podél celé hranice s Polskem. Za minulý rok tak bylo způsobeno celkem 2700 krádeží kabelů z barevných kovů, což dráze způsobilo komplikace u 17000 nákladních a osobních vlaků.

Krádeže se tak neblaze podepisují na celkových statistikách o zpoždění vlaků. Ta jsou za rok 2012 celkově na 4000 hodin u všech vlaků osobní dálkové a lokální dopravy. Ačkoliv jsou mnohdy výnosy z krádeží zanedbatelné, pro dráhu tím vznikají velké problémy. Zloději často vystavují život velkému nebezpečí. Na řadě míst jsou krádeže i v rozvodech trafostanic napájecí soustavy pro trakční vedení, což je skutečně již životu nebezpečné. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1497-zlodeji-kovu-zpusobuji-zpozdeni-vlaku-v-nemecku-za-rok-2012-az-4000-hodin{/qrcodegenerator}

Celkem za rok 2012 tak řada zlodějů barevných kovů způsobila škody kolem 17 milionů EUR. Měděné kabely a kabelové svazky u Deutsche Bahn dostávají od roku 2011 speciální punc identifikace, ovšem ani toto bezpečností označení krádežím není schopno zamezit. Dráhy tak více tlačí na regionální vlády aby bylo možné více kontrolovat a evidovat výkupy speciálních kabelů a svazků, které svým provedením a původem ze železniční infrastruktury, uvedl šéf podnikové bezpečnosti Deutsche Bahn, Gerd Neubeck.

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments