NÁRODNÍ STŘÍBRO | Francouzský majitel začal v polovině března hledat kupce pro kompletní prodej Becherovky, z Česka se chce stáhnout a zaměřit na oblasti jiné produkce i Evropské trhy. Zemi tak po dalších velkých odchodech chce opustit i majitel tohoto bylinného pití. Do Francie se v minulosti stahoval i obchodní řetězec Carrefour, nebo do Belgie i Delvita.
Prodeje velkých značek budou ale v dohlednu pokračovat. Zahraniční investoři nyní přehodnocují náš trh s tím, že v mnoha ohledech byl jejich výhled na ekonomické výsledky značně nadhodnocen. Becherovka, která je tak v současné době v držení francouzské firmy Pernod Ricard, hledá kupce pro likérku Jan Becher – Karlovarská Becherovka. Hodnota prodeje bude přesahovat více jak 200 milionů dolarů.
Zájem o fúzování, jak dostat Becherovku pod nějakou další nadnárodní korporaci, bude v rozhodnutí klíčová právě cena. Nový vlastník tak převezme nejen kompletní výrobní závod, ale také receptury více jak 200 let staré, dle kterých se bylinné nápoje Becherovka vyrábějí. Nápoj s neodmyslitelnou zelenou lahví, je momentálně vyvážen do téměř 40 zemí světa. Mezi nejsilnější exportní trhy patří Německo, Slovensko, Ukrajina a Rusko. Kromě toho se vyváží také do vzdálenějších zemí – Japonska, Brazílie či Austrálie.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/zpravy/ekonomika/1985-becherovka-je-na-prodej-majitel-z-francie-uz-hleda-kupce{/qrcodegenerator}
Ačkoliv je tento nápoj ve vlastnictví zahraniční firmy, získala Becherovka v roce 2002 ocenění „Rodinné stříbro“. Zcela první ocenění pak tento nápoj obdržel v roce 1871, a to stříbrnou medaili na výstavě řemesel, průmyslu, zemědělství a lesnictví v Chebu.
{snippet 120}