Časosběrný kaleidoskop z doby, kdy u Československých státních drah, jídelních a lůžkových vozech, jezdilo ve svém zaměstnání na západ i na východ desítky stevardů a stevardek. A hlavně doba, která byla pro řadu lidí tohoto železničního povolání srdeční záležitosti, kdy do Moskvy se jezdilo na lůžkových vozech za trest, do západního Německa za odměnu.

Portál FIRENET.cz uvede ojedinělý koncept série několika článků, které pojednávají dobu fungování Československých státních drah. Zaměří se především na kulturu a kvalitu cestování tehdejší doby, ale také na technické a hospodářské plnění norem, které bylo ruku v ruce se Sovětským svazem na každém kroku všedností.

ČSD jako jediný a dominantní dopravce plnil roli spíše hospodářskou, a pro stát značně ekonomicky upřednostněnou. Nákladní doprava měla hlavně v šedesátých a sedmdesátých letech dokonce přednost před dopravou osobní. Nejezdilo tolik osobních vlaků, a dostupnost přímého spojení do zemí spřátelených s Moskvou, bylo cestování jedna radost.

Dokument o životě a práci u Československých státních drah začíná tento pátek, a bude Vás provázet po celý následující příští rok časosběrnými dokumenty a informacemi z „jevištního“ ale i zákulisního provozu dráhy před listopadem 1989.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments