Radim Jančura se v nedávné době nechal slyšet, že cenová politika a výpočet jízdného u národního dopravce České dráhy, jě něco jako ruleta. Ruletu ale v současné době se zdražením jízdného předvedl sám majitel žlutých vlaků a autobusů. Tak například studentské jízdné ze Zlína do České Třebové podražilo o 50 korun.

Cenová ruleta – pojem nový, neotřepaný..

Nový ceník jízdného vešel u firmy v platnost 3. března. Od té doby plní stránky sociálních sítí především zákazníci častěji využívající služby dopravce RegioJet i Student Agency. Firma své zákazníky nespravila řádnou informací ohledné úprav sazebníku cen. Odkazovala jen na e-shop nákupu jízdních dokladů, což si lze v mnoha ohledech vyložit jako dostačující. Informovanost klientů využívající služby tohoto dopravce dle reakcí na sociálních sítí ale dostačující nebyla.

Sociální média jako Facebook, jsou nyní pro zpětnou vazbu od zákazníků ohledně zdražení častým terčem. Firma čelila v minulosti i silné kritice s nefunkčními klimatizacemi u svých vozů.

Dopravce „upravil“ ceny. V reálu se jedná ale o faktické zdražení

Dopravce se snaží své zákazníky tlačit do pořízení tzv. kreditových jízdenek, kdy si speciální kartu dobíjíte určitou sumou peněz. V současné době jezdí s firmou RegioJet i stovky cestujících bez kreditové jízdenky, a firma se tak reálným zdražením snaží získat více cestujících s kreditovou jízdenkou, díky které je pak i nákup jízdních dokladů výhodnější.

Výhodnějsi nemusí být ale po celý den. Nyní dopravce nabízí i rozdílné ceny na jednotlivé spoje, tedy jedoucí v určitou hodinu dne.

Skutečnou cenovou ruletu tak svým zákazníkům firma Student Agency a sesterská RegioJet předvání od počátku března. Nyní tak nejdráže vycházejí nákupy jízdenek v pátek, kdy probíhá přesun velké části populace ze západní části na východ, a v neděli opačným směrem.

Firma tak zdražením jednotlivých vlaků, jezdících ve špičkách v pátečních a nedělních dnech, reaguje na postupný vývoj a cenovou politiku všech dopravců jezdícíh na jedné trati mezi Prahou a Ostravou.

Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislav Mika

Velmi ostudné je nemožnost zakoupení jakéhokoliv občerstvení ve vlacích Regiojet pro cestující třídy lowcost, v případě plně obsazeného vlaku Vám jiná možnost nezbyde,navíc přístup personálu je velmi neprofesionální až arogantní,tímto velmi klesá důvěryhodnost této společnosti v očích veřejnosti.i.Cestování toto třídou je velmi ponižující a rozhodně nedoporučuji!!!

Stanislav Mika