OSOBNÍ AUTA A MÝTO | Za zcela nemorální, označil bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura případné zdražování dálničních známek, nebo přechod od vinět pro automobily do 3,5 tun na klasickou platbu mýtného jako mají kamiony. Odmítavé stanovisko projevil i současný ministr dopravy Prachař.
{snippet 200}Ministerstvo dopravy nechce zdražovat dálniční známky pro osobní automobily. Osobní vozy ani nehodlá začlenit do výkonového mýtného systému, který nyní platí pro nákladní vozidla. Roční dálniční známka nyní stojí 1500 korun. Aby se její cena mohla zvýšit, bylo by podle Prachaře nutné novelizovat příslušný zákon, což podle něho nepatří mezi priority ministerstva. Podle Prachaře navíc nemá smysl zatěžovat obyvatele dalšími daněmi.
Rovněž podle exministra dopravy z opoziční ODS Zbyňka Stanjury je nynější cena kuponu dostatečná. Je podle něho třeba zvýšit výnosy z kamionového mýtného. Zavedení výkonového zpoplatnění dálnic pro osobní automobily, kdy se platí za skutečně ujeté kilometry, vládní programové prohlášení nezmiňuje, podotkl Prachař. „Není to ani záměrem ministerstva dopravy,“ uvedl.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/zpravy/dalnice-a-myto/1935-dalnicni-znamky-pro-osobni-automobily-nezdrazi-dle-stanjury-by-to-bylo-i-nemoralni{/qrcodegenerator}
Proti výkonovému zpoplatnění pro osobní automobily se vyslovil i Stanjura. Vytvářelo by podle něho nerovnost mezi lidmi, protože z krajů se cestuje do Prahy častěji než z Prahy do regionů, když v hlavním jsou centrální úřady nebo ředitelství firem. Stanjura by zůstal u současného systému dálničních známek.
{snippet 101}
{snippet 120}