Prototyp elektrické nákladní lokomotivy 155 Deutsche Bahn AG (DB AG), zařazení divize Railion. Sestava náprav Co´Co´. Aktuálně dnes jezdí tento typ lokomotivy pouze s nákladními vlaky. Model vydává Roco v modifikované, tedy lepší verzi oproti původní.

Model odpovídá ze 100% skutečné předloze, je vyzbrojen třemi pozičními světlomety a dvěma červenými LED pozicemi – přepínatelné ve směru jízdy. Délka přes nárazníky je 225 mm. Řada BR 155 Deutche Bahn AG byla od sjednocení Německa lakována do firemního laku dle schématu DB.

Šestinápravová BR 250 alias BR 155, zvané také přezdívkou „mutant“, byla v celé zemi určena už od výroby pouze pro nákladní vozbu. Tyto těžké lokomotivy byly vystavovány i pro některé osobní vlaky na krátké vzdálenosti, čímž se jejich služba stala ojedinělou – nebylo zvykem, aby jedna trakční řada určená pro vozbu těžkých vlaků, byla vozebně zastoupena i v osobní vlakotvorbě.

Již od prvního nasazení do provozu, vznikal značný problém a poruchovost s podvozkovými segmenty lokomotivy, proto byla její maximální rychlost pouhých 80 km / h. Řada 155 kterou uvádí Roco v obnovené a lepší verzi, je v současné době nejstarší provozovanou lokomotivou v aktivní službě u DB.

Již delší dobu koluje plán na odstavení a celkové zrušení těchto lokomotiv, vzhledem k vysokým nákladům na pořízení nových lokomotiv, je setrvání této řady nejspíš neohroženo. Fanouškové a příznivci této lokomotivy si mohou zhluboka oddychnout! BR 155 je soustředěna v již jediném lokomotivním depu (BW) Seddin RBF v Mannheimu, lokomotiva 155.001 byla od roku 2006 přepsána jako oficiální muzejní, do flotily muzea DB v Halle…

Výrobní číslo: 62620, Provozovatel: DB (Deutsche Bahn), Epocha V., Poziční světla: přepínatelná dle směru jízdy, Dig. rozhraní: dle NEM konektor 8pin, Cena: 179 EUR / 4.475 CZK.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments