Ilustrační foto: ČDNová změna v kultuře cestování, čeká cestující na vedlejších páteřních tratích, především mezi Plzní a Českými Budějovicemi, ale také Prahou a Hradcem Králové. České dráhy se po roce opět rozhodly vypsat novou soutěž pro modernizaci celkem 62 kusů vozů typu Bp které vyráběla Vagonka Studénka v počátku devadesátých let.

Lednová soutěž, kterou ČD záhy zrušily, chtějí stejné vozy modernizovat od základu důkladněji, ale také o podstatně větší cenu, celkem třikrát větší navýšení – od lednové soutěže. Celkově se bude soutěžit o maximální investici ze strany ČD 1,1 mil. Korun. České dráhy soutěž pro modernizaci vozů Bp vypsaly v pátek 10. prosince.

„Rozhodli jsme se pro větší kvalitu a komfort pro naše cestující“, vysvětlil vypsání nové soutěže mluvčí firmy Petr Šťáhlavský.
Původní zakázka ovšem počítala pouze s výměnou sedaček a okenic, nyní mělo dojít údajně k instalaci klimatizací nebo vakuového WC. Provozní rychlost vozidla stoupne ze současných 120 km na maximálních 140 km v hodině. Dráhy již nyní deklarují, že se bude jednat o vozy pro rychlíkové tratě. Firma chce tyto vozy řadit s jedním řídícím vozem, které pro ně vyrábí firma Pars Nova.
Hlavní modernizací ovšem projdou vozidlové parky provozních jednotek: Brno, Plzeň, Hradec Králové a Českých Budějovic, tedy domovských stanic, které zabezpečují vozbu v obslužných traťových ramenech: Praha – Trutnov přes Hradec Králové a z Brna do Plzně přes České Budějovice.

Firma investuje v poslední době značné prostředky do modernizací vozového parku, převážně v poslední době do starých rychlíkových vozů, úroveň a rozsah modernizace se u mnoha typů ale značně liší, od prosté „humanizace“ a revitalizace s kompletní rekonstrukcí interiérů nebo vnějšího laku a podvozkových částí vozů. Podle vedení ČD je to levnější varianta, než nákup zcela nových vozů. Pro dálkové spoje firma získá během 3 let, celkem 16 jednotek vysokorychlostních vlaků RailJet které získá opcí od rakouských drah ÖBB. Jednotky RailJet vyrábí firma německá firma Siemens, u nás již jezdí celá řada jeho lokomotiv, ať již v tranzitní dopravě náš stát projíždějící, nebo v osobní dopravě pronajaté lokomotivy Taurus 1212 taktéž rakouského dopravce ÖBB.

SOUVISLOSTI  Na orlickoústecku mráz láme koleje

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde