DÁLNICE A EIA | Ekologové z hnutí Děti Země napadli stavební povolení na část modernizovaných úseků dálnice D1. Vadí jim, že opravy a rozšíření vozovky dálnice neprošly procesem posuzováním dopadu stavby na životní prostředí. Proti stavebnímu povolení na modernizaci dálnice mezi Měřínem a Velkým Meziříčím podali rozklad.

ILUSTRACE | FIRENET.CZ | JAN JIRÁSEK

{snippet 200}Podobně chtějí postupovat i v případě dalšího úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Kromě neuskutečněného hodnocení ekologických dopadů stavby vadí ekologům rovněž skutečnost, že součástí přípravy modernizace nejstarší tuzemské dálniční tepny nebylo územní řízení. „To stavební zákon v případě přístavby vyžaduje a plánované rozšíření povrchu vozovky je takovou přístavbou, uvedl předseda tohoto hnutí Miroslav Patrik.

Oba argumenty ale ministerstvo dopravy odmítlo. Otázku nutnosti projednání ekologických dopadů modernizace dálnice řešilo ministerstvo dopravy podle mluvčího Tomáše Neřolda s ministerstvem životního prostředí. To se podle něj mělo vyjádřit tak, že posouzení hodnocení vlivu stavby na životní prostředí potřeba není.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/zpravy/dalnice-a-myto/1942-ekologove-versus-stavbari-hnuti-deti-zeme-napadlo-stavebni-povoleni-u-casti-d1{/qrcodegenerator}

„Z pohledu ministerstva dopravy je stěžejní to, že se stavba odehrává ve stávajícím půdorysu, nijak se nerozšiřuje těleso dálnice, ani se nepřidává další pruh dálnice. Pouze se ve stávajícím tělese dálnice přidává 75 centimetrů vozovky,“ řekl mluvčí.

Podobné je to podle ministerstva dopravy i s otázkou nutnosti územního řízení, kterou úřad rovněž předběžně řešil s příslušnými stavebními úřady. I zde podle Neřolda platí, že se stavba odehrává výhradně v rámci současného tělesa dálnice a k většímu záboru půdy nedochází.

ČESKÁ TELEVIZE | ČESKÝ ROZHLAS | ČTK

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments