Městu Hořovice s dopravcem Arriva dochází pomalu trpělivost. Městskou dopravu zde po odchodu nizozemské Abbelio převzala Arriva, která celého dopravce na Berounsku a Hořovicku odkoupila. Převzetí celého podniku tehdy prošetřoval Antimonopolní úřad na řadu podnětů, ale nakonec neshledal žádné rozpory, a nákup schválil. Dodnes převzetí celé firmy nese řadu otazníků, a nyní se začíná projevovat v celé své nahotě.

Dopravci Arriva, která provozuje městskou dopravu v Hořovicích, schází akutně desítky řidičů, jen pro oblast Prahy a Středočeského kraje, dosahuje počet chybějících řidičů čísla 130. Arriva v posledních letech pod své portfolio koncentrovala řadu velkých, středních, i malých lokálních dopravců.

Celopodniková mzdová politika pak donutila desítky řidičů změnit zaměstnavatele, a od firmy odejít. To se začíná projevovat hlavně v Hořovicích, a je jen otázkou času kdy stejný problém vznikne i v sousedním Berouně. V Kladně se po neutěšené mzdové bouřce mezi řidiči a zaměstnavatelem, podařilo nakonec vyřešit.

Některé spoje opakovaně ani nevyjedou. Město hrozí sankcemi

Arriva v Hořovicích vynechává řadu spojů, nemá totiž řidiče do svých autobusů. Některé spoje jezdí opožděné, jak dochází k přeplňování spoje následujícího. Město tak začíná uvažovat, že v případě neúspěšného výběru nového dodavatele služeb, založí radnice vlastní firmu na provozování MHD ve městě i v blízkém okolí.

„Vzhledem k tomu, že si občané stále stěžují na nefunkčnost naší městské autobusové dopravy, a to zejména v návaznosti na vlaková spojení, jsme se rozhodli celou situaci zanalyzovat a možná přistoupit i k radikálnějšímu řešení,“ řekl starosta Hořovic Jiří Peřina.

Arriva má ale opakující se problémy i u příměstských a meziměstských spojů, kde často spoje jezdí zpožděny o více jak 15 minut, některé nejedou vůbec. Starostovi tak dochází trpělivost, a hodlá tento problém nejpozději do konce léta vyřešit. Arriva začíná proto hledat nové řidiče i na sociálních sítích, jenže je neumí řádně zaplatit. Více v článku: Arriva hledá řidiče na sociálních sítích, a cílí hlavně na ženy. Aktuálně dopravce postrádá 150 řidičů

Na řidiče jsou díky stále se měnící legislativě, kladeny čím dál větší povinnosti po stránce právní, zdravotní, a způsobilostní. I proto se za plat 30 tisíc korun hrubého, k Arrivě hlásí stále méně lidí. Dávají přednost dopravnímu podniku v Praze, případně v jiných městech, podle některých řidičů, které redakce Magzine.cz oslovila na odstavném parkovišti MHD v Praze Na Knížecí, je dopravní podnik Praha zaručená jistota, předně pak v platovém zařazení.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments