Dnes, tedy od neděle 15. března, spouští RegioJet zatím jeden prodloužený spoj z Prahy přes Košice do Mukačeva. Bude tak přímo konkurovat firmě Leo Express Leoše Novotného, ačkoliv nedávno Radim Jančura prohlásil, že si oba dopravci nebudou tak agresivně konkurovat.
Leo Express jezdí z Košic na Ukrajinu od roku 2015, a v minulém roce linku prodloužil o úsek Mukačevo – Rachov. Spoje jezdí 4x týdně, a zajišťují návaznost na své železniční spoje Praha – Košice.
Žluté autobusy budou vyjíždět každý den večer z Košic. Zpět z Ukrajiny se bude vracet odpoledne. Cestu dlouhou 150 kilometrů, překoná autobus po více jak pěti hodinách jízdy. Jančura nabízí jízdenky za 120 korun, tedy 150 hřiven, resp. 5 euro.
Podle vyjádření Radima Jančury využije denně žlutých vlaků mezi Prahou a Košicemi až 3 tis. cestujících, a jejich počet stále roste (cena jednosměrných jízdenek podle atraktivity se pohybuje v pásmu 274 Kč až 899 Kč).
Odveta za spolupráci Novotného s FlixBusem
Tímto novým spojem směr Ukrajina tak RegioJet reaguje na vysokou poptávku. Společnost předpokládá vysoký nárůst cest nejen Čechů a Slováků na Ukrajinu, ale také Ukrajinců do Česka, Slovenska a dalších zemí EU poté, co došlo k odstranění vízové povinnosti pro občany Ukrajiny pro vstup do zemí EU.
Radim Jančura se nedokáže smířit se stále více se rozvíjející spoluprací Leoše Novotného s autobusovým mamutem FlixBus z Německa. FlixBus koncem minulého roku dokončil převzetí celé sítě linek HELLÖ Bus v Rakousku, začátkem tohoto roku převzal veškeré linky POLSKI Bus, které operují velmi úspěšně i mezi Polskem a Českou republikou.Oba dopravci provozují i obnovený koncept vlaků Locomore, přičemž FlixBus vstupuje samostatně se svojí divizí FlixTrain i na koleje v Německu s vlaky z Hamburku do Kolína nad Rýnem.
Zaniklé partnerství
Radim Jančura se dlouhodobě prezentoval jako partner Leoše Novotného v boji proti národnímu dopravci České dráhy. Vstupem na linku Košice – Mukačevo, nejspíš ono „přátelství“ opět zaniká. Jančura často razil fixní ideu, že oba dopravci si budou navzájem vycházet vstříc, a nebudou se jejich aktivity na poli autobusové či železniční dopravy křížit.
To se nyní zcela nově mění. České dráhy už nejsou mediálním tahounem na marketing, který Jančura v boji proti státnímu dopravci vedl, nový nepřítel má zelenou barvu, a je velmi silný. Sám Jančura si toho je velmi dobře vědom, a ačkoliv FlixBus v Česku stále roste, jeho nervozita je přímou úměrou často nekoordinovaných mediálních prohlášení, které ve výsledku musí korigovat firemní mluvčí Aleš Ondrůj.