Pro rok 2010 připravila firma Lenz (jinak také výrobce dekodérů) novinku v oblasti řídících centrál modelových kolejišť. Katalogové číslo: 20 200, je zcela kompatibilní s centrálou LZV100 kterou má pomalu začít nahrazovat svými rozšířenými vlastnostmi.

V nové centrále lze určit téměř cokoliv – co ovlivňuje model, jeho jízdu a vlastnosti ovlávání s mnoha prvky dekodérů. Sledování napětí 11-22V lze upravit, maximálně 5A s výstupem a bezpečnostní proudovou zátěží která centrálu odstaví v případě nutnosti z provozu!

Novinkovou centrálu LZV200 můžeme ovšem očekávat až v závěru roku 2010, tedy 4Q dle výrobce.

Funkce

-nové funkce jsou podbarveny…

  • Lokomotivní adresy: máte k dispozici 9999 adres pro dekodéry lokomotiv, adresa 0 zůstala i nadála pro analogové lokomotivy
  • Název lokomotivy: s centrálou LZV200 lze nyní ukládat názvy (pro přehlednost v rozsáhlejším kolejišti) až do osmi znaků
  • Funkce a nastavení: pro každý dekodér je možné využít 29 funkcí. Pro funkce 1-28 lze modifikovat a nastavit tedy zvlášť. Lze již volit a modifikovat i dočasné funkce, které jsou později automaticky vráceny do výstupních parametrů – hodnot. Takto specifikované funkce jsou uloženy v lokomotivní adrese.
  • Názvy funkcí: funkce jako „píšťala“ parních, „houkačka“ u motorových a nezávislých trakcí, jsou uloženy zvlášť u adresy a čísla funkcí, které již lze pojmenovávat.
  • Rychlost jízdy: podporuje 128 rychlostí. Rychlost lze nastavit pro každou lokomotivní adresu zvlášť. Jiné jsou jízdy v prudkém stoupání do kopce u motorové, jiné u parní nebo nezávislé trakce…!
  • Jízda přípřeží nebo postrkem: u vlaků, kde je z vyšší moci nutno přidávat postrk nebo přípřež, lze nastavit stejné adresace pro obě lokomotivy současně. Pakliže se jedná o slabní nebo silnější stroj (který má ztvárnít provoz těžkého vlaku), přebírá parametry slabého stroje na postrku model s nastavenými parametry pro silnější stroj, tedy vlastnosti rychlostních stupňů při rozjezdech či dobržďování! Všechny vlastnosti tohoto provozu zachovány i přes sběrnici XpressNet.
  • RailCom: neustálé monitorování podřízených dekodérů. Všechna nastavení jsou zobrazovatelná v RailCom aplikaci které LZV200 pokrývá. V opačné konfiguraci s LV102 jsou data předávány LZV200 i touto variantou mimo LZV200. Pakliže se jedná o těžké nákladní vlaky, lze takto nastavit výchozí zpoždění vlaků při rozjezdech ap.
  • Programovací kolej: všechny tři varianty v programování zachovány z původních verzí centrály. Propojení NMRA LZV200 je k dispozici dle CV případně v page-modu.
  • Příslušenství: rozsah adres pro obsluhu výhybek ap. se rozšířil z 1048 na 2048 adres !!! V reálném čase pro zpětnou vazbu jsou adresy 1-256 zachovány.
  • AUTO režim: tento režim zajistí, že motory pohánějící modely s uloženými daty, jsou načítání a zobrazovány permanentně. Pokud je režim zapnut, na výše uvedené příkazy lokomotiv, jsou odeslány kontrolní parametry s informacemi o funkcích F0 až F4.
  • XpressNet: komunikace vzájemných komponent zapojených paralelně v systému – předávání vlaků z ovladače na ovladač je rychlejší a pružnější s extrémně rychlou reakci LZV200. XpressNet podporuje zařízení od verze 3! K XpressNet lze připojit až 128 modulů zařízení pro potřeby řízení provozu kolejiště.
  • Výstup: výstupní napětí je omezeno na max. 5A.
  • Ochrana: tepelná ochrana proti přetížení a přepětí.
  • Obal centrály: kov

LZV200_02

Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Patrik Ulrych

Když už používáte automatický překladač, tak alespoň korigujte chyby. Místo „Sledování napětí“ by spíše mělo být „traťové napětí“. V článku jsou i další podobné úlety. Autore hledej.

Patrik Ulrych

A taky nepsat vymyšlené údaje. Nevím o tom, že by se změnila specifikace XpressNetu z 31 na 128 zařízení.