Praha, 5. 2. 2012 – Český železniční dopravce LEO Express převzal první zbrusu nový vlak FLIRT od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Tato nízkopodlažní elektrická souprava nejmodernější konstrukce absolvuje na jaře letošního roku nezbytné zkoušky a bude testována na zkušebním okruhu u Velimi.

{snippet costa-ex}

LEO Express postupně nakoupí celkem pět takových jednotek, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou a nabídnou jim dosud nebývalé pohodlí a velmi kvalitní služby. Nově vyrobenou jednotku řady FLIRT osobně převzal Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Poděkoval přitom zástupcům dodavatelské společnosti za kvalitně odvedenou práci. Postup prací a profesionalitu výroby přirovnal k bezvadnému chodu kvalitních švýcarských hodinek. Dodavatelem vlaků je právě švýcarská firma Stadler.„ Už teď se velmi těším, až s touto super moderní soupravou vyjedeme na koleje. Zákazníkům nabídneme velmi kvalitní a spolehlivé služby, které v České republice dosud nemohli využít a které jsme zatím znali jen ze zemí západní Evropy. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012 a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí,” říká Leoš Novotný. A doplňuje: „Naší filosofií je být nejlepší. Vyhodnotili jsme si proto celkem jedenadvacet klíčových kritérií, podle kterých se lidé rozhodují při výběru svého přepravce, a celý koncept naší nové vlakové dopravy jsme tomu přizpůsobili. Věříme, že dnes jsme ve všech těchto parametrech nejlepší. Jen do IT technologií jedné soupravy jsme investovali více než 12 milionů korun, protože je ověřeno, že rychlý a dostupný internet zvyšuje počet cestujících ve vlacích minimálně o 15 procent.”

Některé výhody nových souprav pak vypočítává generální ředitel LEO Express Viktor König: „Plně klimatizovaná souprava nejmodernější hliníkové konstrukce pojme celkem 237 sedících pasažérů. Zákazníkům poskytne nejen velký komfort, jako jsou pohodlné polohovatelné sedačky, dostatek místa na nohy i na velká zavazadla, opěrky na nohy, velmi nízká hlučnost nebo bezbariérový přístup do celého vlaku, ale i dosud nebývalé technické vymoženosti – například všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny. “Celková hodnota kontraktu na dodání pěti souprav pro LEO Express od firmy Stadler činí 1,5 mld. Kč.„ Podařilo se nám s bankami domluvit velmi výhodné financování těchto nových vlaků. Zákazníkům tak budeme moci nabídnout plně srovnatelné ceny za mnohem lepší služby než má konkurence. A to i díky tomu, že proti konkurenci budeme mít o dost nižší provozní náklady. Naše soupravy totiž mají výrazně nižší hmotnost a jsou vybaveny moderními úspornými technologiemi,” upozorňuje Leoš Novotný, majitel LEO Express.

„Moderní poznatky a data ze zahraničí ukazují, že po nasazení nového vlaku se na dané trase během pěti let zvýší počet cestujících o 80 až 200 procent,” doplňuje smysl nákupu nových souprav. Vlaky LEO Express nabídnou cestování pro všechny, každý si vybere. Rodiny s dětmi se s nimi mohou pohodlně svézt na dovolenou. Nejen studenti využijí přístup k internímu audio-video systém úplnému informací a zábavy. Zaměstnanci a byznysmeni se rychle a komfortně přesunou na služební jednání a přitom mohou po celou dobu naplno a v klidu pracovat. A kdo potřebuje ještě více soukromí a zvláštní služby, využije luxusní třídu Premium, která v České republice dosud nebyla. Díky moderním sedačkám umožňujícím sklopení do horizontální polohy se mohou cestující v této třídě během jízdy prospat. „Mně osobně jako fandovi designu se pak velmi líbí, že soupravy jsou nejen krásné zvenku, ale mají i vysoce funkční a moderní interiér, vytvářený speciálně podle našich požadavků.

Věřím, že čeští cestující jej také ocení a že jim zpříjemní cesty s naším vlakem,” vysvětluje Leoš Novotný. Dodavatelská firma Stadler se dokonce rozhodla vlak LEO Express v září vystavit jako svůj hlavní exponát na celosvětové výstavě Inno Trans 2012 v Berlíně a pochlubit se tam novým interiérem. Další čtyři nové vlakové soupravy převezme LEO Express od firmy Stadler Rail AG postupně v průběhu roku 2012 tak, aby celá flotila mohla plný provoz na trase Praha – Ostrava zahájit v prosinci2012.Nové vlaky LEO Express přinesou lidem v České republice pohodlnější a modernější cestování. Těšte se!

Zdroj: Leo Express | Stadler Swiss

Kam dál:

OBRAZEM: Podívejte se na novou soupravu LEO Express

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments