Příjezd do obce Luková přes most přilehlého potoka

Zastávka Luková, je umístěna v traťovém úseku Chlumec nad Cidlinou – Nový Bydžov, v trati Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov. Jedná se o další předlohu tentokrát první zastávky pro tvorbu modulu. Luková je obec, čítající něco kolem 400-500 obyvatel. Podléhá městu Chlumec nad Cidlinou.

 

 

Zastávka je v mnoha případech v režimu „na znamení“ každopádně v době fotografování zde nebyla ani noha. Bez zastavení projelo celkem 5 osobních motorových vozů řady 810 a jeden manipulační smíšený vlak směr Nový Bydžov. Ten byl veden řadou 742, dnes již Cargo.

S přítelkyní jsem strávil v přilehlém okolí a měřícím pásmem celkem 5 hodin. Bylo nafoceno řádově 270 dokumentačních fotografií a odměřeno přes 770 metrů potřebných pro převedení do toho světa modelového. Zastávka je kouzelná svým umístěním, ač se jedná o rovinu bez zjevných kopcovitých útvarů, přilehlé stromy a houštiny nám toto v modelovém pojetí zcela vynahradí! Zastávku znám již delší dobu při cestách po zdejších cyklistických stezkách, každopádně najdou se i zajímavější. Ty si představíme později.

Zastávka zaujme především skladbou stromů, jejich rozmanitost a členění. Nejde o žádnou jungli ale ani nic přehnaně vysázeného libovolně – kamkoliv. Vše je celkem dobře členěno. Líbí se mi zarostlá okolí kolem trati, ať jde již o zastávku, nebo jen o běžný traťový úsek. Kde hodně zasahuje okolní vegetace do prostoru průjezdného profilu především.

Pohled směr Nový Bydžov s Lukovou v zády

Vybavenost zastávky není nikterak bohaté. Vystačíme si se stojanem na jízdní kola, schůdky se zábradlím v kamenných sloupcích nebo objekt zastávky – jednoduchý ale praktický. Nástupiště má dle normy vyvýšenou hranu pro lehčí nastupování do vozů. Je zde i osvětlení, jak původního typu z konce 60 let min. století, tak i to novodobé přímo na nástupišti. Reléová skříň přejezdového zabezpeč. zařízení, součástí je i traťmistrovský telefon do obou náležících dopraven pod které Luková spadá. Dále výstražníky, pískáčky nebo cedule v povzdálí, označující před vjezdem do Chlumce nad Cidlinou, přepnutí na požadovaný komunikační kanál 62 „stuha“.

Směr Chlumec nad Cidlinou, hrana zvýšeného nástupiště začíná 1m! od krajnice vozovkyLípa v dominantní souhře s objektem zastávky pro cestující. Přejezd je chráněn pouze výstražným světelným a zvukovým efektemPřejezd, rozbité zábradlí nebo stojany na kola - vše lze přenést do modeluObjekt zastávky, lze volit mezi úpravou stávajících produktů firem Faller, Volmer nebo Auhagen aj.Pohled od Chlumce, osvětlení je zvoleno dvojího provedení. Zastávka je pečlivě udržována jen v prostoru zastavování osobních motorových vozů...a o něco dále již zcela bez seče! Délka nástupiště nám prozradí v minulosti zde jezdící vozy zvané RybákHouštiny krásně zapadají do místní idylkyKabelová skříňkaMůstek preš potok, jeho hrana je pouhých 6 metrů od hlavy kolejniceDokumentačka houštin v březích potoka směrem od Lukové

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments