Meziměstská autobusová doprava od soboty 16. března zdražuje. Důvody jsou zcela jasné, stále se zdražující vstupy pohonných hmot. Ačkoliv mělo být zdražení až o 6 procent, nakonec dojde k pouhému 3 procentnímu zdražení u několika společností provozující své linky v lokálním teritoriu Madrid, Zaragoza, Barcelona a Sevilla.
Od soboty tohoto týdne tak zdraží cestování na mnohých linkách těchto dálkových a středně-dálkových trasách spojující řadu významných měst. Mnohé tyto linky využívají také Češi pracující ve Španělsku. Stále rostoucí náklady na pohonné hmoty jsou palčivým problémem mnohých dopravců v autobusové dopravě. Firmy provozující malé a středně velké firmy s několika autobusy, nemohou tak snadno dosáhnout na velkoodběratelské slevy pohonných hmot pro zabezpečení svého provozu. Celou problematikou se tak ještě před nadcházejícími letními prázdninami bude zabývat vláda.
Celkové zdražení se tak zasáhne na 100 linek spojující hlavní španělská města. Z 90 procent dojde ke zdražení o 3 procenta, jak bylo uvedeno už v úvodu článku. Jedná se o trasy hlavních páteřních linek spojující města: Madrid – Zaragoza – Barcelona, Madrid – Alicante, Cuenca – Barcelona a Madrid – Sevilla – Ayamonte. Zdražení se navíc očekává i u linek spojující Madrid – Leon – Gijón až o 1,15 procent.
Další jednání o případné druhé zdražení, bude probíhat 1. dubna tohoto roku. Asociace soukromých autobusových dopravců požadovala zdražení o 6 procent, k tomu ale vláda nedala svolení. Španělsko se dlouhodobě potýká v ekonomickém bilancování, a na nějaké velké zdražování jsou Španělé dosti citlivý.
Původně chtěla Asociace zastupující autobusové dopravce, navýšení cen ve stejné formě jako to bylo umožněno u státních železnic RENFE. Ovšem bez úspěchu.
{snippet 100}
- V Německu příští rok padne ochrana železnice vůči autobusové dopravě
- Ústecký kraj vypíše tendr pro autobusovou dopravu
{snippet 120}