Výrobce modelů TRIX není tak mezi modeláři známým pojmem, jako jeho silní konkurenti Fleischmann či Roco a Piko, nicméně jeho výrobní portfólio se za poslední pětiletku rozrostlo i o modely Československé i České provenience. Pojďme si tedy představit malou flotilu modelů lokomotiv Emil Zátopek, které vyráběla Škoda Transportation pro našeho Národního dopravce České dráhy, ZSSK nebo Deutsche Bahn.
Lokomotivu řady 380 – České dráhy a typového označení 109E, dodala Škoda Plzeň pro státem vlastněného dopravce v počtu dvaceti kusů. Celá flotila těchto lokomotiv je hořkou ukázkou toho, kam až může vést politický marketing a byznys úzké skupiny lidí. Podobná kauza dodnes nese i označení Pendolino. Ale to do naší rubriky nepatří, ačkoliv k předlohám námi prezentovaných modelů to snese připomenutí velice.
Jdeme na to. TRIX si tentokrát pro nás připravil skutečně poměrně velkou škálovitost modelů, jedná se prakticky o celé portfólio lokomotiv, které jsou dnes v provozu v Německu, České republice i na Slovensku.
Na titulce můžete vidět model lokomotivy 380 001-8 kde jeho předloha jezdí v turnusu na spojích Praha-Morava a Praha-Rakousko via České Budějovice.
Další parametry:
- Rám modelu i skříň je z nerezového kovu
- Přepínání pozičních světel dle směru jízdy
- S DCC dekodérem se aktivuje až 32 dalších funkcí s parametry jízda + zvuk
- Možnost odběru elektřiny z trakčního vedení
- Délka 207 mm.
Ozvučení a funkce s dekodérem:
- Přepínání pozičních světel (mimo funkce posunu)
- Oznámení stanice (programem lze měnit)
- Tlaková trumpeta
- Zvuky stojícího stroje – proměnlivost ve smyčce
- Pískání kotoučových brzd do zastavení
- Hlavní halogenový světlomet
- Zapnutí nebo vypnutí červených pozičních světel
- Píšťala
- Osvětlení obou kabin strojvedoucího
- Zavírání dveří lokomotivy
- Motory kompresorů
- Brzdový kompresor
- Vypouštění vzduchu
- Zvuk spřežení či odpřažení vozů od lokomotivy
Pouze model ZSSK je k dostání v základním provedení, tedy bez DCC a MFX ozvučnice, a to za cenu € 199,99 a katalogovým číslem: 22287.