Přetrvávající problém s modely firmy Küehn, který je z více jak poloviny již expedoval se skrytou vadou, se snaží firma operativně řešit s vysokým nasazením. Jelikož je tato manufaktura s malým počtem zaměstnanců, bude odstranění – a následně i distribuce hodně očekávaného modelu „Brejlovec“ v domácím měřítku TT 1:120 odsunuta na léto.

Ilustrační fotografie: DS Model

Všechny modely brejlovce vykazují velice špatné jízdní vlastnosti o kterých výrobce něvěděl. Nicméně je velice překvapivé, že modely jeho konkurence, si expedice před „výstupem“ do prodej, řádně prověřuje. Pakliže toto bylo zanedbáno, je to velice smutné! Jelikož jsou modely tohoto výrobce na celkem špičkové úrovni, tento problém s brejlovci mu snad neuškodí.

O problému Magazín informoval již v článku: Problém s brejlovci Kuehn, a opět předobjednávky

Informace máme z velice důvěrného zdroje od našich západních sousedů. Pakliže budeme vědět více, ihned vás budeme informovat. Na tyto modely v TT 1:120 čeká řada z nás, tak doufejme, že se již brzo dočkáme…


V Norimberku dne 20. února 2012

Vážení přátelé modelů firmy Kuehn,
Chtěl bych Vám touto cestou vyřídit poděkování majitele firmy pana Torstena Kuehna za podporu při řešení problému s dodávkou posledního modelu hnacího vozidla –T 478.3 brejlovce. Zároveň Vás chci informovat o posledním vývoji nápravných opatření. S Torstenem Kuhnem a Davidem Struppem spolupracuji již několik let a posledním projektem byl právě brejlovec. Přesto, že jsme vyvinuli maximální úsilí při přípravě celého projektu, nevyhnuli jsme se chybám. Nejzávažnější jsou právě zhoršené jízdní vlastnosti.

Bohužel se zde potkalo několik okolností dohromady a výsledek je takový, jaký je. Mohu Vás ale ubezpečit, že na nápravě intenzivně pracujeme. Torsten Kuehn zcela jistě není člověk, jehož záměrem je získat profit i za cenu dodání nekvalitního modelu. Při realizace tohoto projektu došlo k několika nepříjemným situacím. Předně – výrobce motorů, který byl původně do modelu projektován, ukončil svoji činnost. Ostatně tento problém zasáhl i další firmy, které tímto způsobem vyrábějí. Nové motory byly pomalejší než ty ze vzorkových sérií (modely jezdily znatelně méně než přepočítaných 100km/h). Proto pan Kuehn požadoval po výrobci zvýšení rychlosti.

Zákazníci v Německu jsou zvyklí na to, že modely jezdí alespoň o 30% rychleji, než jejich skutečná konstrukční rychlost. Hlavním důvodem je v tomto případě dostatečný výkon, aby bylo umožněno použití tzv. load control (automatické řízení rychlosti v digitálním ovládání). Zde je nutné podotknout, že ¾ celé produkce tohoto modelu jsou objednány právě od německých zákazníků. Bohužel výrobce pro tuto úpravu použil neschválené řešení – nestandardní zásah do převodovky modelu. O těchto úpravách jsme neměli dostatečné informace. Za normálních okolností v takovýchto případech p. Kuehn vždy osobně k výrobci jede a tyto věci řeší přímo na místě. Tím by se na problém zcela jistě přišlo. Bohužel v době, kdy to bylo potřeba, bojoval s velmi vážným zdravotním problémem. Naštěstí vše dobře dopadlo a Torsten je v pořádku zpátky a již znovu naplno pracuje.

V těchto dnech intenzivně provádí analýzy, kde je příčina problému, které díly jsou vadné a které nesprávně použité. I když se taková věc zdá velmi jednoduchá, ujišťuji Vás, že není. Vždy je nutné vše řešit krok po kroku detailně s výrobcem a přímo konzultovat i kapacitní možnosti výroby. Výrobce spolupracuje dobře a k celému problému se staví pozitivně. Nicméně je jisté, že řešení chvíli potrvá. Nyní jsme si z velké části jisti, co problém způsobuje a jak ho půjde odstranit. Pokud si ale Torsten nebude stoprocentně jistý řešením (včetně termínů dodávek), nepovažuje za vhodné vydávat nějaká stanoviska. V příštím týdnu očekáváme od výrobce první vzorky opravného setu, který budeme přezkušovat. Některé díly, u kterých už víme jistě, že byly vyrobeny nekvalitně, se již pro celou sérii vyrábí nové.


Jakmile bude v celé věci jasno, ujišťuji Vás, že budete náležitě informováni. V každém případě adekvátní opravný prostředek bude k dispozici, byť to chvíli zřejmě potrvá. Každý, kdo nechce na vyřešení čekat, má plné právo na vrácení zboží prodejci.

Děkujeme za pochopení

Ing. Pavel Bureš
Externí spolupracovník firmy Kuehn a DS mode

SOUVISLOSTI  Fleischmann: Digitalizace točny, návod

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here