OMEZENÍ NA D1 | Svedení dopravy do jednoho pruhu, nese souvisle s touto skutečností i uzavírky a omezení na dalších úsecích. Kromě poloviny dálnice bude uzavřen nájezd na dálnici D1 u Jihlavy (exit 112). Silničáři a stavební firmy tak budou postupně uzavírat i další úseky. Z aktuálně dostupných informací je možné realizovat svedení do 1+1 pásu až 5 úseků v každém směru.

Oficiální objízdná trasa vede paradoxně po dálnici D1 – řidiči by měli na 112. kilometru najet na dálnici směrem na Prahu, projet osmikilometrovým zúženým úsekem k Větrnému Jeníkovu, tam sjet, najet do správného směru a rozkopaný úsek projet podruhé a konečně se vydat na Brno. V Jihlavě ale bude možné sjet, k tomu budou moci řidiči přejet přes jízdní pruh na Brno.

V druhém úseku s uzavřenou polovinou dálnice nebude možné najet u Lokte směrem na Brno a stejně tak bude uzavřen sjezd u Hořic ve směru na Prahu. Také v tomto případě povede „objízdná trasa“ přímo po dálnici, kde bude nutné otočit se na sousední křižovatce.

Levý pruh bude užší než autobus. Realizace jízdy tzv. „zipem“

{snippet 200}Finální fáze opravy D1 zatím začíná v úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava (mezi kilometry 104 a 112) a Loket – Hořice kilometry 66 až 75). Pro řidiče to bude znamenat, že budou muset zpomalit na 80 km/h a opravované úseky projet ve zúžených jízdních pruzích. Aby se všechny čtyři pruhy vešly do jediné poloviny dálnice, je nutné zúžit pravý pruh na 3,15 a levý na 2,65 metru. „Rozměry nebudou ve všech místech dodrženy, budou tam i užší jízdní pruhy,“ upozornil přitom dopravní policista Jan Kostečka.

Policisté upozornili, že se rozměrnější vozy – mezi které však mohou patřit i dodávky či SUV – do levého pruhu špatně vejdou. Řidiči kamionů nebo autobusů potom musí zůstat vpravo, protože jejich vozidla jsou širší než levý pruh. Na omezeném úseku proto budou značky nabádající řidiče, aby nejezdili v obou pruzích bok po boku, nepředjížděli se a dodržovali tzv. střídavou jízdu, tedy jízdu zipem – který řidiči znají z postupného zařazování vozidel před svedením dvou průhu do jednoho..

Na dálnici se mohou kvůli omezení a zpomalení tvořit kolony

Policie v úsecích posílí hlídky. „Na situaci na D1 bude v neděli v úseku mezi 104. a 112. kilometrem dohlížet šest policejních hlídek. Pokud vzniknou komplikace, budou připraveny i hlídky z obvodních oddělení Jihlava a Pelhřimov,“ řekla policejní mluvčí Dana Čírtková. Závěrečná příprava na zahájení opravy prvního jízdního pásu vypukne v pondělí také v úseku Šternov – Psáře ve Středočeském kraji.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/zpravy/dalnice-a-myto/1977-specifikace-novych-uzavirek-dalnice-d1-jeden-pas-pomale-jizdy-chybejici-objizdne-trasy{/qrcodegenerator}

Podobně jako v tomto týdnu u Jihlavy a Hořic uzavřou stavbaři jeden jízdní pruh ve směru na Prahu, aby mohli vytvořit provizorní středové svodidlo a přechodné vodorovné značení. Úsek patří na D1 k těm méně vytíženým, omezení by proto nemuselo vytvořit takové potíže jako u Jihlavy, kde se před zúžením do jednoho pruhu tvořily mnohakilometrové kolony. S nulovým zdržením však řidiči počítat nemohou, zpomalí je jednak nižší rychlostní limit, navíc lze očekávat nárazově kratší fronty před uzavírkou – podobně jako se v uplynulém týdnu občas vytvořily před Hořicemi.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments