Správa železnic začala budovat provizorní lávku přes kolejiště ve stanici v pražských Vršovicích. Měla by umožnit přístup ze staniční budovy ke všem nástupištím. Cestující ji budou moci používat od 22. června.

Správa železnic o tom informovala na twitteru. Nyní jsou ze staniční budovy přístupné podchodem pouze první dvě nástupiště, na nové čtvrté nástupiště je přístup jen z protější ulice. Propojení podchodem je plánováno až v příštím roce.

Aktuální situace na vršovickém nádraží vznikla kvůli rekonstrukci trati. Během ní budou zmodernizovány jednotlivá nástupiště i kolejiště. Stanice se navíc rozšíří o čtvrté nástupiště.

Právě čtvrté nástupiště už je od loňského prosince v provozu. Zastavují na něm linky S8 z Prahy do Čerčan a S88 z Prahy do Dobříše. K nástupišti však nyní vede pouze podchod z Bartoškovy ulice, která je od kolejiště na opačné straně než staniční budova. Pokud si tedy cestující zakoupí jízdenku ve stanici, musí na nástupiště přejít přes Nusle, což trvá přibližně deset až 15 minut.

V provozu jsou nyní také první dvě nástupiště, ke kterým vede podchod od staniční budovy. Třetí nástupiště je momentálně přestavováno. V budoucnu by všechny nástupiště měl spojit podchod vědoucí od staniční budovy až k Bartoškově ulici. Dokončení rekonstrukce je však plánováno až na podzim 2021.

Rekonstrukce vršovické stanice je součástí rozšíření železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi. Práce za 4,4 miliardy korun zahrnují vedle kolejiště ve Vršovicích také stavbu nové stanice Praha-Zahradní Město, zastávky Eden a také mostů od Průběžné ulice v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích.

Rozestavěná je také nová napájecí stanice a technologická budova v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Téměř sedmikilometrový koridor bude po dokončení první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Na stavbě spolupracují stavební společnosti Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments