STÍHACÍ VOZY | Kdo by neznal rychlé stíhací vozy Passat, a stejné vozy i druhé generace které již několik let využívá naše policie. První série těchto stíhacích vozů se díky prohřeškům řidičů na silnicích zaplatila během jednoho roku. Číslo je to o to více ohromující, neboť s pokutami následují i trestné body.
PASSAT BISCAY BLUE VE SLUŽBÁCH POLICIE, NYNÍ NAHRAZUJÍ NOVÉ SUPERBY | FOTO: SHUTTERSTOCK.COM
Po první sérii těchto vozů zakoupila policie i nové vozy stejné značky. Letos je doplnila i série nejsilnější motorizace vozidla Škoda Superb. Investice je pro policii naprosto banální, z pokut se celá flotila stíhacích vozů zaplatí do 18 měsíců.
Superby jsou v současné době nasazovány pouze na dálnicích, Passaty policie dislokuje i na rychlostní komunikace a mnohdy i na okresní silnice. Primární výkon služby jsou ale dálnice. Česká policie pořídila nerychlejší modely V6 v počtu sedmi kusů. Jedná se o vozidla s neskutečnou výbavou a motorizací kterou v současné době Škoda Mladá Boleslav vede tabulkově jako Top modely.
Z původních nákupů stíhacích vozů má dnes policie o něco méně z původního stavu. První nákup vozů Ford Mondeo, byl sice povedený, ale nákup samotný nesl i odér zbytečné vybavenosti, kdy do těchto vozidel bylo namontován CD přehrávač, vyhřívané sedačky, nebo ledničky pro nápoje a u řidiče masážní sedadlo. Policie za to sklidila silnou kritiku.
Z původního počtu vozidel Mondeo, přišel bezpečnostní sbor už celkem o 5 těchto vozů, hlavně díky častým nehodám, kterou způsobují především nezkušení řidiči bez zvyku na silné vozy. Původní I. série Passatů je chudší hned o 6 vozidel. Všechny díky nehodám při stíhání, v jednom případě i srážka s motocyklistou. Druhá série těchto vozů je zatím v plném počtu. Silné Superby tak doplňují stíhací fotilu České policie, ačkoliv je jich málo, přiděleny jsou jen na dálnice po celé zemi. Než ale mohla policie tyto vozy převzít, musela na nich speciální úpravy provést řada firem.
Mondea, Passaty, Superby.. zlomek výčtu stíhacích vozů PČR
Domácí automobilka prozrazuje, že úpravy jsou dílem specializovaných firem a že první várka sedmi Superbů schopných dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h bude na českých silnicích už dnes. My k tomu dodáme, že se jedná o Superby schopné zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,4 sekundy s výkonem 260 koní, pohonem všech kol a převodovkou DSG, které v základu vycházejí na 919 tisíc Kč za kus. Cenu nám však domácí automobilka neprozradila, protože byla údajně stanovena za kompletní vůz včetně speciální výbavy. O nějakém tendru na nové vozy jsme také nic neslyšeli. Škoda jen dodává: „Cena a výbava nebyly jedinými kritérii pro účast ve výběrovém řízení. O úspěchu značky rozhodlo také kvalitní a silné zázemí, jako například hustota servisní sítě, garantovaná doba oprav nebo dostupnost náhradních dílů.“{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/specialy/autofocus/1973-policejni-stihacky-passat-doplnuji-superby-z-pokut-jsou-z-poloviny-temer-zaplacene{/qrcodegenerator}
Co tedy budou dálniční Superby stát daňové poplatníky, to se asi nedozvíme jen tak. Jasná je jen množstevní sleva, kterou domácí značka ráda poskytne, když se jedná o tak „reprezentativní“ auta. Navíc česká policie už využívá celé řady modelů jako je Octavia nebo upravený Yeti. Kromě nich se v policejním stádu vyskytují také vozy korejské značky Hyundai i prostorově velkorysé Transportery Volkswagenu. Dříve se na dálnicích jako vůbec první proháněla také zmíněná Mondea, které později nahradily zmíněné Passaty R36, naposledy doplněné běžnějšími Passaty 3,6 FSI.
{snippet 120}