Zatím v posledním rozhovoru pro internetový portál E15, se Radim Jančura celkem otevřeně vyjadřuje k možnému odkoupení všech sedmi souprav Pendolino Českých drah. Pojďme se nyní pokusit o malý rozbor v celkem dnes již legendárních výrocích Radima Jančury o železniční dopravě.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Radim Jančura nemusí být jenom dobrým podnikatelem, předně je to také dobrý stratég v oblasti vedení celkem úspěšných PR informací čelem k veřejnosti. Pakliže pan Jančura má úspěch svého podnikání v železniční dopravě z části postaven na vhodně cíleném marketingu ve formě PR, tak z fleku, by mohl jít dělat školitele v tomto oboru businessu.

Ovšem jako každá mince má dvě strany, v případě dlouhodobě vedeného marketingu pro klienty a proti konkurenci, se mohou v jednu dobu veškeré snahy o přilákání více klientů obrátit proti svému stvořiteli. Radim Jančura je na profesionálních a amatérských portálech o dopravě, logistice a businessu přezdíván jako bohém, mystifikátor, prospěchář nebo i lhář.

Člověk se na tenký led může dostat jakkoliv, v případě Radima Jančury a jeho úspěšně vedených pí-ár informací které mají laickou i odbornou veřejnost držet snad neustále v šachu – předvádí už jen pouhé kotrmelce dobře cvičené opičky. Jedním dechem lze ale dodat že takto vedené mediální kampaně proti všemu a všem, mohou ve svém důsledku majitele doslova zašlapat do země.

Pendolino není na prodej

Vrcholem všeho je poslední mediální exces ve zmíněném rozhovoru pro portál E15. Kde majitel žlutých autobusů a vlaků přímo naznačil, že je připraven na odkoupení jednotek Pendolino Českých drah. Opět tedy po řadě klidných mediálních hladin na téma: Pendolino a České dráhy, spouští Jančura další mediální a lživou kampaň proti vlakům národního dopravce. Poslední dobou je to jeho celkem velká obliba v trefování se do manažerů Českých drah, Ministerstva dopravy a krajských úředníků, resp. do všeho, v čem má stát nějaký podíl a strategický zájem.

Kdy doslova uvádí: „Prázdná jezdí pendolina. Ta prodělávají stovky milionů korun ročně. Jsem přesvědčen, že padne-li Žaluda, padnou i pendolina. A jsem přesvědčen, že Žaluda tady za měsíc jako šéf drah nebude. Na lince do Ostravy se tedy počet neobjednávaných vlaků sníží.“ ..citace z E15.

Ano, vlaky SC Pendolino jezdi dle Radima Jančury asi opravdu prázdná, v což se mohlo jeho vedení firmy přesvědčit v nedávno extrémně horkých dnech, kdy na každém vlaku které firma RegioJet vypravila, nefungovala z 80% ani jedna klimatizační jednotka. Jelikož jsou vozy hermeticky uzavřené, je dlouhodobý pobyt v takových místech zdraví nebezpečný. Proto řada cestujících volila vlaky Českých drah a černé vlaky Leoše Novotného.

Jančura má strach z konkurence a z exodu svých cestujících..

..a to díky nespolehlivosti a lživých vyjádření v případě jakéhokoliv problému se svými vlaky. Nyní tedy majitel žlutých vlaků zvolil zcela jinou, a pro řadu zasvěcených odborníků kolem drážní dopravy, i nečekanou strategii v tvrzení, že je připraven ke skutečnému odkoupení jednotek Pendolino.

On ten problém leží v trochu jiné argumentační sféře. Všechny jednotky SC Pendolino Českých drah budou do jara 2014 zcela splacené. Dráhy už nyní ruší, případně extrémně zlevňují povinné místenky do vlaků SC Pendolino. Tato skutečnost plní tyto vlaky z Itálie do posledního místa už od doby, co RegioJet začal vypravovat vlaky bez funkčních klimatizací.

Radim Jančura se proto konceptu SC Pendolino musí obávat oprávněně. Od jara příštího roku tak mohou na trati mezi Prahou a Ostravou nastat zajímavé turbulence. Lidé již sázejí na jistotu, řada cestujících si dnes již raději připlatí za spolehlivost v dojetí z bodu A do bodu B. Vyšší obsazenost hlásí i Leo Express.

Žlutý stratég je dobrý a špatný stratég

Jančurovi se nevyplatilo mnohé, předně neustálá masáž médií, lidí kolem železnice a předně svých konkurentů. Řada informací je ze záhadné formy obestřena velkým tajemstvím, ve stejném duchu se nesou i informace na Facebooku žluté železniční divize RegioJet. Snad pomyslným hřebíčkem do informační rakve šumu a nepřesností, je utajovaná spolupráce s Deutsche Bahn.

Mluvčí Aleš Ondrůj (dnes u firmy již nepracuje) ale i Radim Jančura, spolupráci s největším železničním dopravcem DB v Evropě stále utajují. Ovšem svět je malý a informační kanály mnohdy děravé. Spolupráce mezi firmou RegioJet Radima Jančury a koncernem Deutsche Bahn nebyla doposud podepsána, a jak je tak obvyklé mít u řady vyjádření i dodatky k předchozím textům, Deutsche Bahn se zatím ke spolupráci ani moc nemá.

Ondrůj odešel budovat vlastní business do Polska. Hodně očekávaným přechodem od Správce kolejí (SŽDC) Pavla Hally pod firmy RJ a SA Radima Jančury, bylo velkým zklamáním. I Pavel Halla „jede“ na stejné vlnové délce jako jeho předchůdce A. Ondrůj. I Halla neustále o nových vozech pro linku Praha – Berlín – Hamburg mlží, obestírá tajemstvím, případně z nějakého divného důvodu není možné takové informace sdělit.

Tajemství vysvětluje, že nejmocnějším zákonem vesmíru je zákon přitažlivosti

Velké tajemství je i s nákupem vozů z Aradu. Rumunská vagonka má pro RegioJet vyrobit 73 vozů pro vlaky mezi Prahou a Hamburkem. Tyto vozy již dle tvrzení lidí z RegioJetu, vyrábějí v Aradu téměř tři roky. Firma RJ nemá doposud ani žádné lokomotivy, Deutsche Bahn z podstaty své lokomotivy zahraničním firmám nepůjčuje, tedy ve firmách, kde není majetnicky procentuálně provázána – a to s firmou Radima Jančury není.

Záhadou také zůstávají ekonomické propočty Radima Jančury, pokud by se jednalo o převzetí všech vlaků mezi Prahou a Brnem, resp. Břeclaví. Jančura zde obsáhle opět v médiích prezentoval tvrzení, že na této trase může jezdit bez dotací. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/komentar/1633-rozbor-radim-jancura-je-pripraven-odkoupit-soupravy-pendolino-ceskych-drah{/qrcodegenerator}

Snílkovství a vizionářství majitele žlutých vlaků a autobusů je bezbřehé, každopádně konkurence na železnici přinesla i řadu pozitivních změn. Předně ovšem platí ale jedno pravidlo, všeho moc škodí. Marketing je dobrý sluha, ale špatný pán, pakliže je veden soustavně v jeden účel – úhlavního nepřítele Českých drah. Nedávno Radim Jančura přímo prohlásil: „mým úhlavním nepřítelem jsou České dráhy, já ten boj nevzdám..“ ..nejspíš by o konkurenčním zdravém či nezdravém souboji mohl vyprávět majitel dnes neexistující autobusové firmy Asiana, a mnozí další.

Resumé

Redakce portálu Firenet oslovila marketingovou agenturu s dotazem, jakou trvalou stabilitu a úspěšnost mají až agresivně vedené PR a marketingové strategie vliv na úspěšnost firmy a její produkty. V tomto případě na marketingu postavenou úspěšnost vlaků RegioJet.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments