BEZ STÁVKY | Jednomu z několika největších dopravců v zemi hrozila stávka. Dopravce působí v několika regionech v rámci veřejné služby, tedy služby placené kraji a městy, tedy i daňovými poplatníky. Ve dvou provozovnách byla počátkem týdne vyhlášena stávková pohotovost. Odborářům se nelíbilo, že firma porušuje kolektivní smlouvu v platovém výměru.

FOTOGRAFIE | JAN GROH

Dopravce tak chtěl ponížit celkovou hodinovou mzdu o 10 korun. Stávková pohotovost byla vyhlášena v provozovnách Jablonec nad Nisou a Liberec, a ukončena v pozdním pátečním odpoledni.

Vedení firmy ale díky mediálnímu tlaku který vzešel ze strany odborů nakonec ustoupilo, firma se tak vrací ke kolektivní smlouvě uzavřené právě v minulém roce. Vedení společnosti argumentovalo nutností šetřit. Nejvíce nákladové položky celé organizace jsou právě platy a pohonné hmoty. Dle odborů firma vsadila na špatnou metodiku zkracování mezd i díky porušení zmíněné kolektivní smlouvy.

Dle vydnešního vyjádření dopravce, firma se chce zaměřit na motivaci řidičů v šetření nafty. Hodlá i díky tomu zavádět potřebná školení, kde se řidiči naučí hospodárnému provozu autobusů, a tím i snižovat spotřebu nafty.

BUSline možná přijde o dopravu v závazku veřejné služby

Do nelehké situace tak stávková pohotovost přináší i možnou nedůvěru kraje. Liberecký kraj se chystá na výběr dopravce v desetiletém kontraktu na provoz autobusové dopravy. Dle mnohých ukazatelů ale právě tento dopravce nemusí mít vítězství jisté. V minulosti měla firma i svého zástupce ve vedení kraje a města. Proto dopravce BUSline dostával přidělené kontrakty snadněji, než ostatní uchazeči v podobných soutěžích a tendrech.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1922-ridici-busline-stavkovat-nebudou-kraji-dochazi-trpelivost-diky-nejasne-vlastnicke-strukture-dopravce{/qrcodegenerator}

Liberecký kraj nejspíš s dopravcem smlouvu, a zároveň i desetiletý kontrakt nepodepíše. Představitelům města se nelíbí nejasná vlastnická struktura firmy. Dle několika informací stojí za celou firmou ruský kapitál. BUSline ovládá GECCO Corp. se sídlem v karibském ostrovním státu Svatý Vincenc a Grenadiny.

Ve vedení kraje tak vznikají otázky, proč mají peníze daňových poplatníků odcházet mimo Českou republiku, a není tak podporován některý z domácích dopravců, případně  dopravce s jasně čitelnou vlastnickou strukturou.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments