Technicky jako nástupce ano, prakticky ale nikoliv. Zatím nejmodernější a výkonem nepřekonatelnkou lokomotivou na Evropském kontinentě je lokomotiva Tautus 1216 od firmy Siemens. Již v roce 2010 stejná firma představila jeho nástupce, ovšem jen pro maximální rychlosti 200km v hodině, což je pro vozbu mezistátních osobních expresů nedostačující.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
Firma Siemens uvedla na veletrhu InnoTrans 2010 nový model lokomotivy s prodejním názvem Vectron. Řád byl vyvíjen s ohledem na potřeby globalizovaného evropského trhu dopravy, kde je potřeba dopravovat stále více nákladu přes tratě různých trakčních a zabezpečovacích systémů.
Lokomotiva může být objednána v několika konfiguracích, a to pro střídavé, stejnosměrné a kombinované napájení a pro rychlosti 160 a 200 kilometrů v hodině. Výkon lze zvolit 5400 nebo 6200 kW. Do budoucna se počítá i s dieselovou verzí. Modulově řešená zástavba trakčních a řídících prvků zjednodušuje dodatečnou montáž nebo výměnu zabezpečovačů při případné změně působiště lokomotivy. Novátorským prvkem je také výrazné zlepšení deformačních zón, které při případné kolizi ochrání obsluhu a zjednoduší opravu.
{gallery}978{/gallery}
Vectron bude nahrazovat lokomotivy řady Eurosprinter a Eurorunner, z jejichž více jak 1600 vyrobených kusů přebírá kladné vlastnosti a doplňuje je modernizovanou technikou, která mimo jiné přinese i výrazné prodloužení servisních intervalů. Tak tedy v současnosti zatím Taurus vhodného nástupce nemá, a nejspíš dlouho mít také nebude.
Otázkou tedy také zůstává, kdo bude v Česku tahat jednotky RailJet, které České dráhy objednávají s dodáním v roce 2014. Jak se zatím naplňují černé scénáře, Škoda 380 / 109E to asi nebude.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}