Zájemci si brzy budou moci koupit 22 lokálních tratí po celém Česku. Prodat je chce Správa železniční dopravní cesty za odhadní cenu. Kraje totiž mnohdy o provoz na těchto železnicích nemají zájem. Na některých z nich, jako na takzvané švestkové dráze z Mostu do Lovosic, jezdí vlaky jen nepravidelně.

ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE | JAN JIRÁSEK | LOMNICE NAD POPELKOU

Šéf SŽDC Jiří Kolář říká, že zájemci o tratě jsou v každém kraji. Prodávat se teď budou první tři železnice.

„Zatím se množí dopisy, jak všichni mají zájem a tak dále, ale věřte tomu, že nabídneme oficiálně trať k prodeji a nechť se přihlásí ten, kdo si spočítá, jestli se mu vyplatí tam jezdit na dovolenou nebo na houby, a ať si tu trať opravdu koupí.“

„V první fázi se musíme pokusit trať prodat za znalecký odhad, potom se musíme zeptat ministerstva obrany, zda trať nepotřebuje k nějakému strategickému záměru, posléze můžeme začít jednat s obcemi, zda nechtějí trať převést do svého vlastnictví, a teprve potom, když se nikdo nechytne, tak zahájíme proces zrušení a snesení této tratě,“ dodal.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1554-stat-zacina-prodavat-prvni-tri-z-celkem-22-trati-jinak-by-je-spravce-zrusil{/qrcodegenerator}

K již zmíněné švestkové dráze lze přiřadit i „Kozí dráhu“ z Děčína do Libouchce a Telnice. Řada příležitostních akcí se koná i na Doupovské dráze z Kadaně do Kadaňského Rohozce. Zánik nejspíš postihne trať z Bakova nad Jizerou přes Dolní Bousov do Kopidlna. Ačkoliv poslední slovo bude mít ještě stát, ze strategického hlediska by se trať mohla zachovat. O provoz osobní dopravy zde kraj trvale zájem neprojevuje. V dnešní době se na této trati občas „protáhne“ mimořádný nákladní vlak odklonem, jinak zde lišky dávají i nadále dobrou noc.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments