Základní stavba modelu vozu LGB firmy Rivarossi není nic složitého. Jelikož komponenty pro velká zahradní měřítka jsou v dostatečných velikostech, jejich kompletace a sestavení zvládne i naprostý začátečník. Nicméně návod – postup této stavby může být inspirací i pro stavby menších, tedy domácích modelových měřítek H0 nebo TT.

01

Model nepostrádá žádné detaily od své mateřské předlohy ze skutečného provozu na dráze. Jedna výtka se ale najde, absence pružinkových spřáhel pro průjezd oblouků s malými poloměry, to lze vyřešit dodání spřáhla nového s touto kinematikou!

Pro realizaci stavby si postačíme s kvalitním skalpelem pro odřezání plastových nárazníků které jsou jinak z odlitku, dále s jemným smirkovým papírem, modelářskými pilníky a tmelem – pakliže nepotřebujete mít vůz rozebíratelný…

Použité komponenty pro model:

  • Tak především model chladírenského vozu Rivarossi, na burzách nebo eBay mezi 20-40 €
  • Několik komponent je nutno dokoupit dle následujícího:
  • Dvojkolí Schnellenkamp (Artikel Nr.: 1622/Riva) možno i jiná, dle dostupnosti!
  • Pružinková kinematika krátkých spřáhel (Artikel Nr.: 4056)
  • Kovové stupačky (Artikel Nr.: 5800)
  • Madla pod nárazníky a vozu celkovém – vyrobeny z drátu 0,3 nebo 0,4 mm.
  • Vhodné lepidlo pro aplikaci nárazníků aj. komponent vozu

Zdířky pro instalaci nárazníků jsou připraveny. Zároveň došlo k prvnímu nátěru jak skříně vozu, tak i kovového nosníku nárazníků, zde bylo nutné použít dvě vrstvy základní barvy. Bílá barva je ředěna lehce se žlutou

02

Instalace kovových stupaček lze provést dvojím stylem: navrtáním nosníku nárazníků – který je z kovu (hrozí deformace měděné komponenty), případně lepením (kov/plast)

03

Zvolena byla možnost druhá: lepení natřených stupaček k rámu vozu který je z plastu, zároveň došlo k navrtání zdířek pro spájení kovového drátku pod nárazníky jako madla – k nosníku nárazníků

SOUVISLOSTI  ACME: modely vozů Vindobona

04

Detail lepení nárazníků k rámu vozu + stupačky pro posunovače

05

Dvojkolí před nasazením do rámu vozu lze lehce patinovat, dále i listové odpružení a brzdiče. Jelikož se model bude pohybovat v dosti proměnlivých venkovních podmínkách, je nutno pamatovat na kvalitní oštetření barev.

06

Nápis přes šířku dveří plní dojmy novoty… naředíte černou barvu a přetřete vystouplé částí obvodu dveří, kliky a panty štětcem

07

…takto

08

Pro imitaci zanesené špíny použijte hadřík bez chlupu, veškerké přesahy barvy mimo určená místa stírejte vždy směrem k partiím dveří kde má tento efekt působit…!

09

Instalace pružinkové kinematiky (v originále jej Rivarossi nedodává) do rámu vozu s nosníky nárazníků

10

Pro zatížení vozu je uprostřed podlahy skříně instalován ocelový špalík o délce 175 mm.

11

Model je kompletní. Pro madla na přechodovou lávku jsou použity dráty s průměry 0,8 mm. Lze i použít patinu na střešní partie, odvětrávání chladírny a spodní hrany skříně

12

Lávka, resp.její přechod je z balzy, imitace dřeva bude působit věrohodněji, pokud se natře z poloviny ředěnou a dobře zvolenou barvou s pigmenty

13

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde