V době kdy řada dopravců na železnici v Německu prochází revizemi smluv na dlouhá desetiletí, železniční společnosti Metronom se začíná dařit. Firma získala kontrakt na provozování regionálních expresních vlaků v oblastech Uelzen-Göttingen. Smlouva se začne plnit od prosince tohoto roku, a bude pokračovat až do roku 2033.
Tvrdý úder pro Deutsche Bahn
Státem vlastněný dopravce Deutsche Bahn nabídl totiž vyšší cenu, to bylo také hlavním kritériem pro výběr vítěze ze soukromého sektoru. Tendr byl velkým lákadlem i pro železniční dopravce jako je Arriva SNCF. Metronom přitom nabídl naprosto nejnižší cenu. Smlouva zahrnuje poskytování služeb v objemu vlakokilometrů v ročním úhrnu 8,6 milionů, z toho na jednu vlakovou soupravu 350000 vlakokilometrů ročně.
Soukromník střídá státního dopravce
Od prosince 2018, do prosince 2033 – začne na regionálních linkách provozovat své vlaky dopravce Metronom, nahradí tak stálici Deutsche Bahn
RE2 Göttingen – Hannover – Uelzen;
RE3 Hannover – Uelzen – Hamburk;
RE4 Hamburg – Brémy;
RB31 Hamburg – Lüneburg;
RB41 Brémy – Hamburk
Metronom provozuje vlaky mezi Hamburkem a Hannoverem od roku 2003. Až nyní se podařilo vyhrát klíčový tendr ve spolkových zemích Dolní Sasko, Brémy, Hamburk a Hannover v jednom balíčku, a to s konkrétními požadavky na jednotné poskytnutí služeb dle zadávacích podmínek, na kterých se dohodla všechna města ve svazku veřejné dopravy Niedersachsen LNVG.
Firma provozuje stávající linku Hamburk – Hannover s lokomotivami Bombardier, které tahají dvoupatrové vozy v počtu pěti kusů. Na linkách které tak od konce léta tohoto roku bude postupně přebírat od Deutsche Bahn, plánuje Metronom nasadit soupravy v počtu šesti vozů pro dodržení požadované kapacity, což je specifikováno i smluvně. Dopravce také plánuje nákup dalších lokomotiv Bombardier, se kterými už or roku 2003 najezdil bez větších komplikací desítky milionů kilometrů.