Osm kilometrů dlouhý úsek u Mirošovic, předává ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) stavbařům tento víkend. Startuje tak další úsek náročných oprav, především pak odtěžení původní betonové vrstvy která je již deset let za svojí životností. Na ŘSD se ale snesla kritika že tak krátký úsek budou firmy opravovat dlouhé tři roky.
Provoz v pruzích 2+2 bude začínat obousměrně u Mirošovic a skončí u Hvězdonic. Betonový podklad je v tomto úseku obousměrně ve velmi špatném stavu, ŘSD předpokládá, že odtěžení veškeré stuiny skončí nejdříve v létě 2019.
Protektorátní most Šmejkalka si na opravu ještě počká
Mimo kritiky tak dlouho trvajících stavebních prací, Ministerstvo dopravy řeší i opožděné celkové dokončení modernizace dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Další termín je stanoven na rok 2024. Více v článku: Stát za zpožděné opravy dálnice D1 rozdává penále. Nepodařilo se z firem dostat ani jedno
V letošním roce před blížící se zimou stavbaři moc zásadních prací nestihnou. Začnou tak práce předně na středním dělícím pásu, ve kterém jsou v zemi položeny sítě kanalizace, datových a nízkonapěťových kabelů.
z 20 modernizovaných úseků modernizace d1 je hotovo zatím pouze 13
Veškeré práce tak mají začít až na jaře v příštím roce. ŘSD tak bude i nadále omezovat průjezdnost zmíněným úsekem, který po celou dobu bude na 2+2 jízdní pruhy. Náklady na úsek z Hvězdonic do Mirošovic jsou předběžně stanoveny na 1,1 miliardy korun.
V celkových nákladech pak není zahrnuta oprava tzv. protektorátního mostu Šmejkalka, který bude ŘSD řešit v samostatném projektu i výběru zhotovitele generální opravy.
- Jezdíme přes něj, a mnozí o něm možná ani nevědí, případně neznají jeho zajímavou minulost. Most Šmejkalka, který je nad údolím s potokem který nese stejný název, vznikal za doby protekorátní správy od roku 1940. Dokončen byl až v roce 1947 po osvobození. Dálnice D1 byla tehdy tzv. Hitlerova dálnice, která měla být stěžejním prvkem v invazi do východních zemí Evropy. Podobně je na tom i dálnice v Německu A4 přes Sasko na hranice s Polskem.