Železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem hrozí demolice. Zbourání stavby navrhuje studie projektantské firmy Sudop, kterou si objednala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Hlavním problémem památkově chráněného mostu mezi Výtoní a Smíchovem je podle Šubové rozsáhlá koroze ocelové konstrukce. Oprava je podle ní téměř nemožná.

„Použitá ocel je z dnešního pohledu pro dynamicky namáhané mostní konstrukce zcela nevhodná a v rámci rekonstrukce je nutné vyměnit minimálně 60 procent prvků stávající ocelové konstrukce s efektem prodloužení životnosti nosné konstrukce o pouhých 30 let,“ řekla Šubová. Stavba podle ní již nejméně deset let přesluhuje.

Sešlo tak z původní myšlenky kompletní opravy a prodloužení životnosti o dalších 30 let. Podle Šubové poté detailní průzkum ukázal, že je ve výrazně horším stavu, než se předpokládalo.

SŽDC chce proto sejmout památkovou ochranu, kterou most v současnosti má, a místo současné ocelové konstrukce vybudovat novou s ponecháním nynější spodní stavby. Ta by však musela projít rozsáhlou rekonstrukcí. Státní organizace pro tento postup zadala novou studii. Kdy bude hotová, zatím mluvčí nedokázala odhadnout.

V minulých měsících zkontrolovala SŽDC všechny železniční mosty, které spravuje. Kontroly ukázaly, že více než čtyři tisíce přemostění vyžadují opravy. Rozsáhlé revize všech mostů v České republice vyvolaly obavy o jejich stav po pádu lávky v pražské Troji v závěru roku 2017.

SOUVISLOSTI  Vysoké teploty omezují provoz parních lokomotiv. Historické stroje nahrazují naftové

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde