Český železniční a autobusový dopravce Leo Express rozšíří své železniční spojení směrem k východním sousedům. Do Polska se zatím čeští zákazníci mohli s Leo Expressem dostat jen autobusem a to s přestupem, nyní však firma zakladatele Leoše Novotného vypraví na přímé lince Praha-Krakov čtyři spoje týdně.
Jedná se o vůbec prvního zahraničního železničního dopravce, který se v Polsku objeví. Na základě jízdního řádu, který byl určen polskou stranou, pojede Leo Expres v pátek a neděli do Polska a v sobotu a pondělí zpět a to počínaje 20. červencem.
Polská expanze se stejným počtem souprav
Na cestě bude zastavovat například v Pardubicích, Olomouci, Ostravě, za hranicemi pak mimo jiné v Osvětimi a Katowicích. Potom, co budou ukončeny rozsáhlé práce na polských železnicích počítá Leo Express s nasazením více spojů. Kde na to ale vezme vlaky, firma zatím neodpověděla.
Polský programátor odhalil na webu Leo Expressu chybu. Dohledat se daly jízdenky tisíců pasažérů
Z Prahy do Krakova zatím Leo Express jezdil jen s přestupem na autobus v Bohumíně a tyto spoje jezdící třikrát denně zůstávají prozatím zachovány. V Polsku navíc jezdí Leo Express i do Varšavy a Gdaňsku, svoje železniční spoje však chce zde i nadále rozšiřovat.
„V rekordním čase spojíme Česko a důležitými městy jako jsou Tychy, Katovice, Myslovice nebo Krakov. Polsko má jedno z nejnižších využití železnice na obyvatele v Evropě, a zde vidíme velký potenciál. Naším cílem je podpořit další liberalizaci železnice v Polsku a zvýšit zájem o ekologické a moderní cestování,“ říká CEO Leo Express Peter Köhler.
Spolupráce s FlixTrain a FlixBusem, natruc Jančurovo impériu
Leo Express v polovině června navíc prohloubil spolupráci s německým gigantem FlixMobility (mimo jiné vlastníkem FlixBus), pod jehož značkou FlixTrain začal nedávno fungovat na německé trase Berlín-Frankfurt-Stuttgart. Na to si Leo Express pronajal dvě nové lokomotivy, FlixMobility zajišťuje marketing zákaznický servis a prodej jízdenek. Jedná se zároveň o stejnou trasu, kde operoval železniční startup Locomore, který zkrachoval a loni v srpnu byl koupen právě Leo Expressem.
Jančura se nacpal na linku Leo Expressu z Košic na Ukrajinu. Vzájemné partnerství nejspíš zaniká
Potichu také byla spuštěna možnost koupit jízdenky na vnitrostátní spoje FlixBusu na stránkách LeoExpressu. Například na trase Praha-Brno tak nyní operuje denně už jen jeden spoj LeoExpressu a to za téměř dvojnásobnou cenu jízdenky oproti patnácti denním spojům FlixBusu. V minulosti si LeoExpress tuto trasu zajišťoval sám.
Leo Express jedná o převzetí Locomore v Německu. Firma je od konce května v insolvenci