Německá firma FlixBus, která se svými autobusovými linkami za poslední dva roky expandovala prakticky do celé Evropy, nejspíš v dohledné době vstoupí i do segmentu železniční osobní dopravy. V Německu si dopravce zaregistroval značku FlixTrain, která je od 1.srpna zapsána také v obchodním rejstříku. Dopravce ale přesné plány na expanzi do železniční dopravy zatím neupřesnil. Může se tak nejspíš jednat o ještě větší kooperaci společnosti FlixBus, a to s některými soukromými subjekty na železnici.
V České republice tak FlixBus už delší dobu spolupracuje s firmou Leo Express. Obě firmy sdílejí své rezervační systémy, a zástupci obou společností si vzájemnou kooperaci velmi chválí. Více v článku: Leo Express spojí rezervační systémy s dopravcem Flixbus z Německa
FlixBus má v Německu téměř monopol na meziměstské dálkové spoje.. A stejně jako s LE z Česka, spolupracuje i s HKX (Hamburk – Kolín – Express). FlixTrain tak nejspíš naplní celé portfólio služeb zelených linek, které dnes najdete prakticky už v každém státu unie. Oznámení o registraci FlixTrain opět vzbudilo tradičně rozpaky u státem vlastněných Deutsche Bahn, kde je k velmi masivní expanzi a růstu soukromého segmentu na železnici, patrná velmi velká obezřetnost.
Zákon, který desítky let chránil monopol Deutsche Bahn od dálkové autobusové dopravy, byl totiž v roce 2013 anulován. Více zde: V Německu příští rok padne ochrana železnice vůči autobusové dopravě. Zákon chránil desítky let zájmy Deutsche Bahn
FlixBus v Rakousku spolupracuje i s železničním dopravcem Westbahn. Oba subjekty tak už delší dobu taktéž sdílí své rezervační systémy. Podobná spolupráce se připravuje v Polsku a v Itálii. Velmi silná expanze zelených autobusových linek přitom bude i nadále pokračovat. Již nyní v České republice šlape na paty dalšímu dominantnímu dopravci RegioJet Radima Jančury. FlixBus na začátku letošního roku oznámil, že připravuje spustit i několik vnitrostátních linek, které budou mít přímou návaznost na linky dálkové.