SYNONYMUM LENINA | Radim Jančura se začíná pomalu pasovat do role kontroverzního podnikatele který si „tyká“ s politiky. Mimo své žluté vlaky, kde se díky tomu scházel i s tehdejším ministrem dopravy Stanjurou, začíná nyní bilancovat na tenkém ledě se svým konceptem taxislužby v hlavní metropoli země.

Podnikatel chce nově vznikající vládě předložit návrh na monitoring vozidel taxi přes palubní jednotky GPS. Ačkoliv toto zařízení není v České republice schváleno pro užívání, taxametr s modulem GPS vyjde v nejlevnější variantě na 50 tisíc korun. Vláda proto nebude mít co schvalovat. Cena za pořízení GPS palubní jednotky je pro mnohé slušné taxikáře jistě likvidační. Jančura tak všechny naházel bez skrupulí do jednoho pytle.

Populistická prohlášení kterými je Radim Jančura se svým podnikáním pověstný, nabírá tak opět glanc furiantství a komediální představy řešení problémů. Vše odstartovala skrytá kamera náhodného zákazníka jedoucí vozidlem taxi firmy AAA taxi Praha. Řidič měl ve svém voze namontované tzv. turbo. Přístroj, který umožní rychlejší načítání ujetých kilometrů, a tím i samosebou ceny.

Cena za pořízení kompletního systému pro monitoring všech vozidel v hlavním městě, dosahuje desítek milionů korun. Levnější varianta by byla „léčba“ zákonem. Kdy vozidlo s namontovaným turbo-taxametrem bude klasifikováno jako nástroj k okrádání zákazníků, tedy trestným činem. Stát má dost represivních složek, ať již finančních, tak i trestněprávních. Proč investovat peníze daňových poplatníků do systému, který mohou zaplatí i lidé kteří služby taxi nevyužívají?!

AAA Taxi a public relations Radima Jančury

Paradoxně se jedná o jednu z největších taxislužeb v zemi. Taxikář který měl turbo ve svém voze u taxametru zapojené ihned u firmy skončil, což potvrdil i šéf firmy Jiří Kvasnička. Firma tak bude ze strany firmy Tick Tack taxi Radima Jančury vystavena konkurenčnímu boji i v budoucnu.

Jančura je svými nekalými praktikami v boji s konkurenty dobře znám. Ostré lokty měl na své konkurenty v autobusové dopravě, u železnice „zatím“ ztrácí ročně od 50 do 80 milionů korun. S konceptem Tick Tack Taxi zatím startuje. A AAA Taxi Praha by měla být na své řidiče tvrdší, a vykonávat skrze kontrolní mechanismy tvrdé postihy. Nelze totiž vytvářet jednotný systém monitoringu osob a vozidel, když není doposud jasné jaké osoby budou mít do systému přístup. Opět se tak zrodilo tučné PR pro lid, a koza zůstala celá..

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments