U nás je to pořád dokola, člověk přijde do modelářské prodejny s tím, že chce něco konkrétného. Vzhledem k sortimentu našich modelářských prodejen se většinou dočká onoho známého „nemáme, ale můžeme vám to zkusit objednat“ a prodavačka či prodavač už si připravuje notýsek na poznámky, aby si napsali telefonní číslo a adresu.

Vše si pečlivě poznamenají a na závěrečnou otázku, „kdy to asi bude“ jen pokrčí rameny. Pak už se jen čeká, týden… měsíc… a třeba i rok. Když už se konečně dočkáme, často najdeme v krabičce něco, co jen velmi vzdáleně připomíná českou předlohu – většinou se jedná o nějaký německý model v českých barvách.

Řekl jsem si, že takhle už dál pokračovat nechci, a pustil jsem se do vlastní výroby. Protože stavím kolejiště, které má modelovat Integrovaný dopravní systém JMK, potřebuji především modely tramvají, autobusů, trolejbusů a modely žel. vozidel pohybujících se v tomto regionu. A to vše v TT a s jezdícími autobusy a trolejbusy (s použitím technologie Faller Car System).

A co se dá k tomuto námětu sehnat na trhu?

* Autobus B931 dělá Pavlas, ale autobus to díky tloušťce materiálu připomíná jen vzdáleně

* Motoráček řady 810 z reálných kolejí pomalu mizí, ale v IDS jej lze stále potkat třeba v Hustopečích, v TT jeho model dodává několik výrobců.

* 854, 054, 954 a některé další se dají sehnat v odlitku

* Sem tam někde mají odlitek nějaké Karosy řady 700

A to je asi tak všechno. Žádné tramvaje, ani trolejbusy, autobusy nic moc a na železniční trati se prohání 810 a z odlitku vytesaná 854 s 054 a 954. K původní představě to má celkem daleko… 🙁

To znamená jediné, pustit se do výroby modelů sám. A jak to dopadlo? O tom příště, protože už mě z toho psaní bolí prsty. 🙂

SOUVISLOSTI  Testovací rampa firmy ToppModell

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here