Firmu ESU asi nemusíme moc představovat, její komponenty pro provoz digitálního kolejiště jsou ale více známé v zahraničí, než u nás. Rozhodně ale stojí za prezentaci její úzké výrobní portfólio v oblasti modelů, tedy lokomotiv H0 typové řady G1000 BB.

PŘEDLOHA MODELU

Na začátku roku 2000 objednala rakouská spolková železnice ÖBB u společnosti Maschinenbau Kiel MaK 90 posunovacích lokomotiv řady 2070. Dvanáctválcový vznětový motor od společnosti Caterpillar má výkon 738 kW při 2100 ot./min. Maximální rychlost je 100 km / h. Tyto lokomotivy, které společnost MaK označila jako typ G 800 BB, představují základ řady 4. typu výrobce.

Konstrukci lokomotivy v Kielu převzal Vossloh a dále ji rozvíjel. Jako výkonnější verze modelu G800 se na trh dostala G1000 vybavená osmiválcovým vznětovým motorem MTU 8V4000 se stejným podvozkem. Rychlou lokomotivu s výkonem 1100 kW (při 1860 ot./min) a 100 km/h.

V letech 2002 až 2016 dodala firma Vossloh na železnice v Německu, Francii, Itálii, Lucembursku a Švýcarsku 103 lokomotiv. Deutsche Bahn si na několik let pronajímala lokomotivy od různých půjčoven. Lokomotivy spolehlivě poskytovaly služby přepravy vozů téměř ve všech spolkových zemích. Lokomotivy se používají při těžkém posunu, ale také pro místními nákladními vlaky.

Některá G1000 patří k půjčovnám lokomotiv, jako je Northrail v Německu nebo Ferrotract ve Francii, a jsou nasazovány v rámci příslušných národních správ ve všech odvětvích místní nákladní dopravy se střední zátěží, ale také v přepravě velkých průmyslových společností nebo v námořní a vnitrozemské dopravě. Spolehlivá čtyřnápravová vozidla používají pro nákladní vlaky různí majitelé, například Spitzke Logistik (D) nebo Colas Rail (F). Dokonce i po dodání pro Voith-Gravita, používá DB příležitostně vypůjčené G1000 pro své obchodní partnery, kterým zajišťuje logistiku tzv. na klíč..

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Modelový a cenový přehled lokomotiv „Emil Zátopek“ od firmy TRIX

MODEL

  • Konstrukce a rám z kovu
  • Průchodné mřížky ventilátoru v přední části
  • Detailně propracovaná kabina strojvedoucího
  • Vícedílné části podvozku
  • Patice pro dekodéry dle NEM
  • Pětipólový motor se dvěma setrvačníky
  • Pohon přes kardan – / šnekový převod na všech osách, dvě trakční bandáže
  • Dekodér LokSound 5 pro provoz DCC, Motorola ®, M4 a Selectrix
  • Nezávislá funkce RailComPlus® nebo mfx
  • PowerPack akumulační kondenzátor pro nepřerušitelné napájení
  • Reproduktor s velkou zvukovou membránou pro maximální požitek ze zvuku
  • Univerzální elektronika s přepínačem pro volbu mezi dvouvodičovým a středním vodičem
  • Originální digitalizované zvuky z Vossloh G1000 BB
  • Senzorem řízené zvuky v zatáčkách při pomalém zatáčení
  • Světlo se mění v závislosti na směru jízdy, světlomety na straně vlaku lze vypnout
  • Režim posunování
  • Osvětlení kabiny a pultu obsluhy
  • Lokomotiva s ECR dálkovými světly
  • Přepínatelné osvětlení schodů
  • Brzdy jiskří při prudkém brzdění
  • Minimální poloměr = 360 mm
  • Délka přes nárazníky = 161 mm
  • CENA: 419 EUR, 10.894 CZK (26 CZK za 1 EUR)

DALŠÍ GRAFICKÉ VARIANTY

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments