Od původního vzhledu motorového vozu PESA z Polské Bydgoszcze se ten dnešní dost zásadně liší. České dráhy mají objednáno u výrobce celkem 31 kusů těchto motorových vozidel, která si u fanoušků železnice již získala přezdívku „Žralok“ díky svému designu. Tyto motorové vozy mají být nasazeny na exponované tratě, především z Plzně do Domažlic, ale i na jiná místa v síti ČD.

Fotografie: České dráhy

V polovině května se objeví tento model s označení 844.001 na testovacím okruhu ve Velimi, kde bude podléhat schvalovacímu drážnímu procesu pro provoz na naší síti. O přechodnosti vozidel do sítě Deutsche Bahn se zatím neuvažuje, ale Polský výrobce již taovou certifkací disponuje.

Každá souprava disponuje 120 místy k sezení, je zde přítomen i oddíl první třídy a celkově je vozidlo nízkopodlažního uspořádání. Vozidla bude možné spojovat do sériového řazení k ovládání z jednoho stanoviště, což bude pro trať z Plzně do Domažlic velice výhodné co d kapacity a nákladů na provoz. Celkové pořizovací náklady všech 31 jednotek motorových vozů PESA 844 zaplatí dráhy 1,85 miliardy korun.

Vysoké pořizovací náklady dnešních drážních vozidel vedou také k rušení dříve vyjednaných smluv. Jako poslední to „odnesla“ smlouva o nákupu 16 jednotek RailJet v opci od rakouských ÖBB. (více v článku: Jednotky RailJet pro Česko jsou minulostí, nemáme na ně peníze, zní od šefa drah)

V jednotkách RailJet měli dráhy silnou podporu i cestující věřejnosti. Z důvodů ukončení vyjednávání mezi DB a ČD, ztrácejí ČD vyjednávací pozici na provoz mezistátních vlaků z Prahy do Hamburku, rázem přichází odstoupení od zakoupení jednotek RailJet pro ČD. (více v článku: České dráhy ruší nákup jednotek RailJet)

Kam dál?

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments