Státní firma SŽDC začne koncem října s nepřetržitou opravou části lokální tratě tzv. Posázavského pacifiku. Jedná se o úsek mezi Zručí nad Sázavou a Ledečkem. Trať je v těchto místech v tak špatném stavu, že vlak musel zmíněný úsek projíždět v minimální rychlosti, což značně narušovalo i jízdní řád.
Vlaky v tomto úseku nahrazují delší dobu už také autobusy, ty zde budou jezdit až do června příštího roku. Mluvčí SŽDC ale ubezpečuje, že start turistické sezóny by stavební výluka neměla narušit, skončit má přibližně koncem června 2019.
Podle informací v registru smluv, opraví traťový úsek od Ledačka na Zruč sdružení firem Chládek&Tintěra a Edikt za cenu 507 milionů korun bez DPH. Správce infrastruktury sice podle projektu počítal s cenou do 480 milionů, nicméně sdružení těchto dvou firem nakonec vybral, protože druhý zájemce OHL ŽS nabídl 524 milionů korun. Další sdružení firem Klement, Rekultivace Ústi nad Labem a BUG Verkehrsbau nabídlo cenu 555 milionů korun.
Autobusy díky havarijnímu stavu kolejového svršku nahrazují vlaky už nyní v úseku mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Vlak totiž mohl v kritických úsecích jezdit už pouze 20 kilometrovou, resp. 10 kilometrovou rychlostí. Od října 2018 tak byl provoz zastaven zcela.
Všechny opravy začnou 29. října, a celý 30 kilometrů dlouhý úsek bude předán k užívání koncem června 2019. Po celou dobu tak vlaky bude v provozu náhradní autobusové doprava.
Opravy se budou vázat především na opravy kolejového svršku, nástupišť, osvětlení nebo informační systémy. Rychlost by v tomto případě měla být zachována. SŽDC sice dlouhodobě plánuje větší opravy a modernizaci této unikátní a velmi oblíbené lokálky, nicméně ty mají začít až po roce 2020.