Do konce srpna musejí cestující počítat se zpožďováním vlaků na železničním koridoru u Otrokovic na Zlínsku. Tak dlouho potrvá podle Správy železnic (SŽ) obnova zabezpečovacího zařízení ve stanici po úterním pochybení nákladního dopravce, který na dvoukolejné trati mezi Otrokovicemi a Tlumačovem poškodil trakční vedení.
Vlaky už úsekem mezi Napajedly a Hulínem opět projíždějí po obou traťových kolejích, po incidentu mohly dočasně využívat pouze jednu. Přesto stále nabírají zpoždění v desítkách minut. Postupně se totiž pracuje na obnově poškozených zabezpečovacích zařízení.
„Škoda na trakčním vedení a dalších částech infrastruktury v místě mimořádné události byla vyčíslena na 300 tisíc korun. Aktuální výše předpokládaných nákladů na opravy zabezpečovacího zařízení v úseku mezi Napajedly a Tlumačovem dosahuje 59 milionů korun. Správa železnic nyní pracuje na obnovení jeho činnosti,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Oprava bude náročnější a dražší
Zabezpečovací zařízení ve stanici Tlumačov včetně přilehlého přejezdu by podle něj mělo být po opravě zprovozněno do 21. června. „Déle potrvá omezení v Otrokovicích. Náročnější a nákladnější obnova zabezpečovacího zařízení ve stanici má být podle stávajících předpokladů hotová do konce srpna. V této části trati tak bude potřeba ještě i během léta počítat se zpožďováním vlaků,“ vysvětlil Gavenda.
Ve čtvrtek Správa železnic uvedla, že příčinou závady bylo nerespektování návěstidla pro elektrický provoz nákladním dopravcem. Následoval zkrat a stržení trakčního vedení a poškození zabezpečovacího zařízení. „Okolnosti a důsledky mimořádné události jsou v současné době předmětem jejího vyšetřování,“ řekl Gavenda.
Dvoukolejná elektrizovaná celostátní trať číslo 330 propojuje Přerov s Břeclaví. Je součástí druhého koridoru. Z Přerova vede přes Hulín, Otrokovice, Staré Město na Uherskohradišťsku, Moravský Písek a Rohatec na Hodonínsku a Hodonín do Břeclavi. Jezdí po ní vnitrostátní i mezinárodní spoje.