Škoda Auto plánuje vyrobit 180.000 vozů Octavia čtvrté generace ve sportovním provedení RS. Je to zhruba stejně jako u předchozí generace tohoto modelu. Uvedl to Peter Toman z oddělení produktového marketingu Škody Auto. Škoda novou Octavii uvedla na konci minulého roku.
Sportovní verze se na výrobě octavií podílí asi 12 procenty. Podle Zbyňka Straškraby by se měl u nastupující generace podíl zvýšit na zhruba 15 procent, protože se rozšířila nabídka pohonů o hybrid.
Největšími odbytišti sportovní Octavie jsou vedle České republiky Německo, Velká Británie, Švýcarsko a Rakousko. V předchozích třech generacích automobilka vyrobila okolo 280.000 octavií RS.
Nejvýkonnější Octavia je k dispozici v benzinovém a dieselovém provedení a poprvé také jako plug-in hybrid. S benzinové motorizaci 2,0 TSI nabízí výkon 245 koní. Hybridní pohon se skládá s benzinového agregátu 1,4 TSI a elektromotoru, rovněž s celkovým výkonem 245 koní. Diesel má o 45 koní méně.
Lepší trakci a jízdní vlastnosti zajišťuje v případě verzí s motorem TSI standardně dodávaná elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu na přední nápravě. Pohon všech kol je u varianty s motorem TDI na přání. Ve standardu je dodávané progresivní řízení a ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire, kdy volba jízdního režimu neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Verze RS je o 15 milimetrů nižší, než standardní Octavia.
Konkurenty Octavie RS jsou například Hyundai i30N, Ford Focus ST, Renault Megane RS, Kia Ceed GT nebo Peugeot 308 GT-line.
Kromě verze RS Škoda uvedla na trh i outdoorové provedení Scout se třemi naftovými a benzinovými motory. Tento model ve verzi kombi s robustními prvky karoserie a vlastnostmi offroadového vozu je opět nabízen s pohonem všech kol a zvláštním režimem pro jízdu v terénu. Vůz je naopak o 15 mm vyšší než standard. Scout tvoří asi čtyři procenta výroby octavií.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Pro příští rok chystá Škoda novou generaci modelu Fabia, který by se měl později objevit i ve verzi kombi.