Expres označený Ex/MEx/TS 54/55 byl nazván „VINDOBONA“ podle latinského názvu Vídně a vytvořil rychlé spojení Berlína, Prahy a Vídně. První zkušební jízda se konala 6. ledna 1957 z Berlína do Vídně a 8 ledna zpět. Vzhledem k požadavku na rovnoměrné rozložení výkonů mezi zúčastněné železniční společnosti (DR, ČSD, ÖBB) bylo dohodnuto střídání souprav.
Rakouská ÖBB používala pro Vindobonu jednotky sestavené z motorových vozů řady 5145, vložených 7645 a vozů s jídelním oddílem řady 7745. V letošním roce oslavila Vindobona 45 let od svého vzniku a při této příležitosti se 2. června 2002 objevila na hlavním nádraží v Praze původní historická souprava tvořená motorovými vozy VT5145.01 a VT5145.11 se třemi vloženými vozy.
Od té doby již tento historický a velice vzácný motorový vlak do Prahy nezavítal. Celá souprava je v současné době využvána pro historické jízdy na Semmeringu v Rakousku, případně pro soukromé účely mnoha subjektů. Mimo první motorový vůz, byla na dvou vložených vozech provedena generální obnova podvozkových segmentů. Druhý motorový vůz prošel generální opravou hnací jednotky.