Železničáři otestovali jízdu rychlostí 200 kilometrů za hodinu na čtyřkilometrovém tunelu u Ejpovic mezi Plzní a Rokycany. Provedli tam čtyři zkušební jízdy. Jejich hlavním účelem bylo, zjistit chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Správa aktuálně připravuje 207 kilometrů různých traťových úseků, kde by se v budoucnu mohlo jezdit právě rychlostí až 200 kilometrů v hodině, třeba na části nové trati mezi Plzní a Domažlicemi. V Ejpovickém tunelu zatím vlaky jezdí maximálně rychlostí 160 kilometrů za hodinu.

„Jízdám předcházela diagnostická měření a technicko-bezpečnostní zkouška, která potvrdila způsobilost úseku k jízdám touto rychlostí,“ uvedla mluvčí. Tunelem projížděla speciální souprava rakouského národního dopravce Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) tvořená dvěma lokomotivami řady 1116 Taurus firmy Siemens s měřicím sběračem, mezi nimiž byl umístěn vůz pro diagnostiku trakčního vedení.

Ejpovický tunel, který byl zprovozněn v listopadu 2018, má dva tubusy s pevnou jízdní dráhou pro každý směr vlaků. „V takovém prostředí, kdy souprava představuje ‚píst‘, se chová trakční vedení jinak než ve dvoukolejném tunelu nebo na širé trati,“ uvedla mluvčí.

„Měřící souprava dosáhla 200 km/h při čtyřech jízdách, přesně tak, jak bylo plánováno. Získané údaje budeme analyzovat a používat k optimálnímu návrhu konstrukcí trakčního vedení při zavádění vyšších rychlostí na tratích,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Správa podle něj aktuálně připravuje 207 kilometrů různých traťových úseků, kde by se v budoucnu mohlo jezdit touto rychlostí. Patří k nim hlavně 15,5 kilometru dlouhý úsek mezi Chocní a Uherskem, kde by se mohlo jezdit rychlostí 200 kilometrů za hodinu od poloviny roku 2025. Dále se jedná o 17 kilometrů trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi a osm kilometrů mezi Soběslaví a Doubím.

Na rychlost 200 kilometrů za hodinu je projektována také část nové trati mezi Plzní a Domažlicemi. Stejnou rychlost budou dosahovat vlaky na nové trati mezi Brnem a Přerovem a mezi Nemanicemi a Ševětínem. Správa také připravuje úpravy na zvýšení rychlosti na trati Břeclav – Šakvice, kde byly letos provedeny zkušební jízdy.

Do Ejpovických tunelů nesmí zajíždět roztopené parní lokomotivy vlastní silou. Průjezd se tak může prodražit

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments