Původní uspořádání nástupišť na nádraží v Berouně před rekonstrukcí. Foto: Magzine.cz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zkoumá tři varianty nového železničního spojení mezi Prahou a Berounem. Vlaky by na nové trati mohly jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí, čímž by se výrazně zkrátila doba jízdy. Na stávající trati už přestává stačit kapacita. U všech zkoumaných tras vede část železnice v tunelu.

První varianta počítá s nejdelším a také nejdražším tunelem z pražského Smíchova až do Berouna. Taková investice by vyšla na více než 50 miliard korun. Ve druhé zkoumané variantě by kratší tunel vedl z Radotína. Ve třetí variantě, která by byla nejlevnější, je tunel veden mezi Radotínem a Řevnicemi.

Celá trať v tunelu, nebo jen částečně

Nová trať by podle ředitele odboru strategie SŽDC Radka Čecha měla výrazně zkrátit jízdní dobu na trase a uvolnit v současnosti přeplněné kapacity regionální dopravy. Oprava stávající trati už by nezajistila dostatečnou kapacitu ani rychlost, doprava je navíc limitována kvůli hluku. S aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati nesouhlasí ani města mezi Berounem a Hořovicemi.

Čech podotkl, že SŽDC preferuje varianty s tunelem až do Berouna, které jsou však dražší. V případě třetí varianty by trať vedla částečně po stávající trase, což by snížilo potenciální kapacity. Tratě s kratším tunelem by navíc byly hlučnější.

Záměr výstavby vysokorychlostní a vysokokapacitní trati mezi Prahou a Berounem uvítal generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. „Stará trať v údolí Berounky je již dnes přetížená. V některých úsecích jezdí ve špičce příměstské vlaky v intervalu 10 minut a k tomu je třeba připočítat ještě dálkové a nákladní vlaky,“ uvedl.

Podle něj nová trať zlepší spojení příměstské dopravy a zároveň zrychlí dálková spojení mezi Prahou, západními Čechami a Bavorskem. Vedle zkvalitnění osobní dopravy by podle šéfa ČD nová trať měla mít i dostatečnou kapacitu pro nákladní dopravu.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments