Budovaná první čtyřkolejná trať v Česku, která spojí pražské hlavní nádraží a Hostivař, je hotová zhruba ze dvou třetin. Dokončena bude příští rok na podzim. Uvedli to dnes zástupci Správy železnic. Modernizace trati mezi vinohradskými tunely a Hostivaří je považována za železniční stavbu desetiletí, protože promění dvoukolejnou trať na první čtyřkolejnou železnici v Česku.

V rámci projektu bude kompletně rekonstruované nádraží Vršovice a vzniknou dvě nové zastávky Praha – Eden a Praha – Zahradní Město. Naopak bude zrušena dvojkolejná trať ve Strašnicích, která vede přes obytnou zástavbu. Zajímavostí tohoto úseku bylo, že zde bylo stále v provozu mechanické zabezpečovací zařízení, mechanická předvěst vjezdového návěstidla do stanice Praha Vršovice.

„Mezi hlavním nádražím a Hostivaří se rodí skutečně taková železniční dálnice s mimořádnou kapacitou pro příměstskou, dálkovou i nákladní dopravu. Cestující a obyvatelé Prahy však ocení spíše významné zvýšení komfortu přepravy, vznik několika nových dopravních terminálů s mnoha přestupními vazbami a také několikanásobné překonání územní bariéry, kterou až dosud tato trať reprezentovala.

Zjednodušeně řečeno, díky různým podchodům a nadchodům se třeba Vršovice stanou mnohem prostupnější oblastí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zatímco zastávka Praha-Zahradní Město propojí vlakovou dopravu s tramvajovou a autobusovou a bude zahrnovat i terminál s čekárnou a odbavovacími prostory, zastávku Praha-Eden ocení zejména fanoušci fotbalové Slavie, protože se nachází v bezprostřední blízkosti stadionu. Cestujícím však také nabídne přímý přestup na hlavní autobusovou trasu z Jižního Města na Vinohrady.

„Stavba vyniká také množstvím dodatečných změn, které však velmi prospějí konečnému výsledku. V této souvislosti bych jmenoval například doplnění čtvrtého ostrovního nástupiště ve stanici Praha-Vršovice a přístupové lávky,“ uvedl jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ Pavel Pechač.

Projekt s názvem Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n. je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 5,4 miliardy Kč. Míra podpory EU je přes 82 procent.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments