Letecká společnost Travel Service v zimním letovém řádu neobnoví provoz linky z Ostravy do Dubaje. Potvrdila to mluvčí firmy Vlaďka Dufková. Dopravce naopak plánuje posílení spojů z Prahy, odkud také létá více turistů a pravidelných cestujících.
Smart Wings rozšíří od zimního letového řádu počty spojů na sedmkrát týdně, tedy jeden spoj denně od pondělí do neděle. Ostrava měla pravidelné letecké spojení s Dubají od podzimu 2016. Potýkala se ale s velmi nízkou obsazeností letadel, což dostalo spoje do ztráty. Cestující také dávají více přednost letištím v sousedním Polsku, kam to není autem daleko.
Polská letiště mají přednost
Redukce spojů tak na sebe nenechala dlouho čekat. Od září 2016 sice dopravce prodával místa na spoj dvakrát týdně, od konce minulého roku už pouze na jeden spoj týdně.
Magnetem nebyla ani cena. I když kraj měl s Travel Service rámcovou smlouvu, která měla na sever Moravy přilákat více arabských cestujících, cena byla mnohdy vyšší než z Prahy.
Podle náměstka hejtmana Unucka jsou argumenty více než zřejmé. Pokud cena letenky končila na hodnotě 5000 korun, nebyl velký problém kapacity spojů vyprodat i na několik týdnů předem. Nicméně pohyblivá cena poškodila celou linku Ostrava – Dubaj jednoznačně, tvrdí Unucka.
Nepomohla ani dotace
Pohyblivá cena 6000 nebo 7000 korun už způsobila nezájem, a cestující raději volí přepravu expresní dopravou na některé z nedalekých letišť v Polsku.
Travel Service navíc podle něj neměl v Ostravě stálé letadlo, což byl další důvod velké ztrátovosti linky, neboť dopravce musel stroj přesouvat z jiných letišť. Travel Service navíc nedostal v Dubaji kvůli rekonstrukci tamního letiště vhodný slot.
Kraj proto s dopravcem jedná o způsobu ukončení smlouvy. Podle smlouvy měl Moravskoslezský kraj zaplatit za provoz linky za pět let přes 50 milionů korun. Výše dotace se měla postupně snižovat.
Zákazníci ostravského letiště mohou letět do Dubaje přímo z nedalekých letišť. Flydubai letos spustil linku z Krakova, Wizz Air létá z Katovic.