Bezpečnost na české železnici si plánuje Správa železnic zajistit sama. Od začátku dubna spustila vlastní telematické oddělení a v červenci spustí i vlastní ochranku. Na tiskové konferenci v Pardubicích to uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Cílem založení nové telematické společnosti SŽT (Správa železničních informačních technologií) je podle Svobody snaha zajistit chod IT zakázek vlastními silami a nikoho externího k tomu nepotřebovat. Právě problémy s IT zabezpečením mělo být podle Svobody důvodem, proč před zhruba měsícem nefungovalo v sousedním Polsku kvůli výpadku zabezpečovače přes 800 kilometrů tratí.

Výpadek fungování části polských železnic se bezprostředně spojovala s probíhajícím válečným konfliktem na Ukrajině, kam právě přes polská letiště a železnice směřuje vybavení a zbraně ukrajinské armádě.

Nakonec ale za potíže mohla softwarová chyba signalizačních systémů, která kromě Polska v menší míře zasáhla i Itálii a některé asijské země, uvedl podle agentury AFP francouzský výrobce vlaků Alstom, který za systémy zodpovídá.

„Máme 700 aplikací v prostředí Správy železnic, řada z nich spolu vzájemně nekomunikuje,“ uvedl ředitel SŽT David Miklas. Jedním z úkolů nové organizační jednotky podle něj bude centralizovat nákup IT služeb pro Správu železnic a zároveň vzniká tým vlastních vývojářů, kteří vyvíjí vlastní drobné aplikace.

Tématem letošní železniční konference je otázka bezpečnosti železniční dopravy v souvislosti s probíhající válkou na Ukrajině. Předchozí ročník byl naopak věnovaný přípravě na výstavbu vysokorychlostních tratí. Na téže konferenci před dvěma lety experti řešili například vlaky na vodík nebo proměnu nádraží z jednoúčelových hal, které lidé využívají zpravidla jen při nákupu jízdenek a čekání na vlak, v moderní terminály.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments