O městskou linku S41 která jezdí z nádraží Libeň přes Holešovice do Roztok u Prahy, mělo v minulosti zájem více dopravců. Nejvíce asi Leo Express a Arriva. V samotném počátku ještě KŽC (Klub železničních cestovatelů) který provozuje linku z Masarykova nádraží do Čakovic. Praha tento před koncem srpna provoz linky od prosince svěří Arrivě, která patří německé Deutsche Bahn.

Arriva na linku nasadí vyřazené motorové vozy řady 628 od Deutsche Bahn, ty sice prochází renovací, jejich nízkopodlažnost ale městskou radu ani organizátora dopravy ve městě nezajímala. Ačkoliv řada námitek ohledně technických možností motorových vozů na radě města byla vznesena, Petr Dolínek schválení dopravce podpořil.

Podobné to bylo před lety i s výběrem dopravce na druhé městské lince S34 do Čakovic. Zde nejezdí prakticky nízkopodlažní vozy žádné, Ropid tehdy nepožadoval ani odložené nasazení vhodnějších vozidel. KŽC na linku do Čakovic nasazují vysokopodlažní motorové vozy řady 810.

Dodnes zvlášní precedens jako měřítko pro výběr dalších dopravců se zcela ne právě vhodnými vozidly, prosazuje nástupnicka organizace PID za Ropid nadále za dostatečný. Opozice tehdy kritizovala i výběr dopravce pro zmíněnou linku S34 do Čakovic. KŽC totiž za provoz vysokopodlažních vlaků dostával hrazené kilometry jako kdyby nízkopodlažní vozidla skutečně byla. Více v článku: Nízkopodlažnost vozidel podle KŽC. Dopravce za kilometr obdrží stejně, jako kdyby vozidla nízkopodložní skutečně byla

Kolem KŽC a jeho personálních vazeb na lidi kolem městského organizátora dopravy PID, už jsme informovali. Tehdy město schválilo i podezřelé hrazení za ujetý kilometr. Dopravce totiž dostává stejné peníze, jaké platí např. Liberecký kraj za nové nízkopodlažní motorové vozy Českých drah. Více v článku: Ropid přiklepnul městskou linku bez výběrového řízení dopravci na deset let. Organizátora i dopravce spojují velmi přátelské vztahy

Pro firmu Arriva získané místo pod dotačním deštníkem naprostý úspěch. Dopravce o to dlouhé roky usiloval. Co na tom, že nabízí zcela nevhodné a jinak vyřazené motorové vozy které Deutsche Bahn odesílá do šrotu, prakticky to na městské radě nikoho nepřekvapilo. I tak si lze vyložit dlouhodobou dopravní politiku i koncepci pod vedením Petra Dolínka.