Silný vítr v Česku lámal stromy a poškodil trakční vedení. Na mnoha místech je vlak nahrazen autobusy. Ilustrační foto: Jan Jirásek

Silný noční vítr decimoval především provoz na železnici. Poslední dva vlaky neodjely ani z Českých Budějovic do Tábora a Strakonic. Problémy jsou ještě v ranních hodinách na Děčínsku a v celém Ústeckém kraji. Vlaky nejezdí ani mezi Chrudimí a Moravany. Voda vyplavila technologii zabezpečovacího zařízení na trati z Ústí nad Orlicí do Lichkova. Na mnoha místech bude provoz omezen i v dalších dnech.

Další výluky provozu pokračují i dnes v dopoledních hodinách, ačkoliv se průjezdnost některých tratí podařilo do rána zprovoznit. SŽDC odstraňuje vyvrácené stromy také na trati 030 z Hradce Králové Jaroměře a Liberce. Vlaky zde zatím jezdí s velkým zpožděním.

Zcela zastaven zůstává i provoz na trati Děčín – Rumburk, kde vlivem velkého počtu popadaných stromů do kolejí, není možné průjezd zajistit dříve než ve večerních hodinách.

Zcela odřeknuty jsou také vlaky mezi Rumburkem a Kolínem. Z Rumburka do Dolní Poustevny je situace zcela stejná. Všechny vlaky jsou nahrazeny autobusy, SŽDC uvádí plánované zprovoznění do 18 hodin.

Na trati 180 z Plzně do Furth im Waldu, je zcela zastaven provoz v úseku Česká Kubice – Furth im Wald. Stromy v kolejích řeší i v sousední síti Deutsche Bahn, provoz tak bude přerušen do odvolání.

Na trati 185 mezi stanicemi Kdyně a Domažlice, odstraňuje SŽDC velký počet vyvrácených stromů v průjezdném profilu kolejí. Provoz by měl být obnoven do 13 hodin.

Veké školy na trakčním vedení způsobil silný vítr také na trati Rybník – Lipno nad Vltavou, kde také hrozí stále přetrvávajícímu silnému větru k dalším polomům, které ovlivňují práce na jejich odstranění.

Všechny vlaky pak nahrazuje autobus mezi stanicemi České Budějovice – Summerau, kde došlo k velmi rozsáhlému poškození trakčního vedení vlivem silného větru i vyvráceným stromům. Průjezdnost je naplánována na 20 hodinu. Podle SŽDC se ale celkový provoz nepodaří obnovit dříve než ve středu 13. března.

Rozsáhlé poškození trakčního vedení je i na trati 220 mezi Prahou a Táborem, kde v úseku Tábor – Olbramovice a Chotoviny – Heřmaničky, bude oprava pokračovat i v úterý a ve středu, vlaky tak budou plánovaně nabírat velká zpoždění.

Až do večerních hodin počítejte s velkým zpožděním na Pražském Esku, a to linky S9 a S29. Provoz je zde organizován pouze po jedné traťové koleji, dochází tak k velkým zpožděním zejména dálkových spojů. Rychlíky R700/731 Vltava, mají plánované zpoždění od 230 do 360 minut. Spěšné vlaky 1480, 1481, 1484 a 1486 jsou odřeknuty bez náhrady. Vlak R733 Lužnice, nepojede v úseku Praha Holešovice – Tábor.

Zcela přerušen je také provoz na trati 225 z Veselí nad Lužnicí do Jihlavy. V úseku Horní Cerekev – Veselí nad Lužnicí, došlo k velkému poškození trakčního vedení vlivem silného větru a polomů. SŽDC uvádí plánované zprovoznění ve večerních hodinách. Další poruchy trakčního vedení jsou v úseku Šlapanov – Dobronín.

Velké množství vyvrácených stromů do trakčního vedení je i na trati 250 v úseku Sázava u Žďáru – Přibyslav.

Na trati 290 je provoz zastaven v úseku Šternberk – Šumperk, kde dochází k odstranění vyvrácených stromů z kolejí. V tomto úseku tak všechny vlaky nahradil autobus. Dále je zcela zastaven provoz na trati Olomouc – Krnov.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na