Správa železnic loni zvýšila ztrátu na 1,08 miliardy korun, což je o téměř půl miliardy více než o rok dříve. Tržby a výnosy společnosti meziročně vzrostly o skoro čtyři miliardy na 30,4 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy organizace.

Tržby organizace za poskytování svých služeb se loni zvýšily o 1,8 miliardy na 8,3 miliardy korun. Správě loni rostly náklady za mzdy, spotřebu energie a služby. Ztráta společnosti za loňský rok se tak téměř vrátila na hodnoty z roku 2017. Předloni se správě podařilo snížit ztrátu skoro o polovinu, způsobily to tehdy především odpisy.

Správa železnic loni uvedla do provozu 92 kilometrů zrekonstruovaných tratí. Do modernizace železniční infrastruktury podle výroční zprávy investovala téměř 20 miliard korun, další miliardy korun pak vynaložila na opravy a údržbu.

Klíčové stavby loni byly například elektrizace tratí Uničov-Olomouc, Šakvice-Hustopeče u Brna, dále modernizace úseků na třetím a čtvrtém koridoru a další stavby. Organizace také pokračovala v případě trati k pražskému letišti a vysokorychlostních tratí.

Správa loni vynaložila 1,5 miliardy korun také na opravy a modernizace tuzemských železničních nádraží. To byla od roku 2016, kdy organizace převzala nádražní budovy od Českých drah, rekordní suma. Na opravy z nich bylo využito 1,1 miliardy korun, další část pak na přípravu a realizaci rekonstrukcí.

K největším projektům, které loni začaly, patřila oprava vnější částí historické Fantovy budovy pražského hlavního nádraží nebo kompletní rekonstrukce nádražní budovy v Havířově. Další velké rekonstrukce, například v Českých Budějovicích nebo v Pardubicích, byly připravovány. Celkově organizace spravuje přes 3000 nádražních budov.

Správa železnic od začátku letošního roku používá nový název, do té doby se státní organizace jmenovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Změna vychází z novely drážního zákona, kterou loni schválili zákonodárci. Organizace v současnosti kvůli změně názvu na Správu železnic provádí od ledna řadu opatření včetně nové prezentace. Změny jsou zatím postupné. Už loni organizace začala používat nové logo.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Znovu a lépe. Vlaky se vrátily na trať u Mariánských Lázní poničenou vykolejením
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments