Brawa začala testovat skutečné a funkční odvětrávání, jako imitaci chlazení motorů ve svých modelech. Nahlédnout pod pokličku do dílny výrobce můžete v následujícím videu. Brawa ovšem tyto úpravy hodlá instalovat jen do svých nejprodávanějších modelů poslední doby, konkrétně: legendární V100, která bude mít i ovladatelné spřáhlo přes DCC, dále pak do modelu TRAXX a Gravita.
A právě Gravita, která je silně exponovaným modelem co do počtu prodaných kusů, bude mít mj. i ovladatelné spřáhlo, přepínatelné světelné pozice pro posun, a již zmíněné odvětrávání motoru – kde zpětný chod vrtule zajistí i jeho chlazení. Ne že by docházelo u motorů Brawa k nějakému přehřívání při provozu, výrobce chce jen zvýšit modelovost převzatou od skutečně reálných drážních vozidel.
Mimo zmíněného větrání a dálkově ovládaného spřáhla, budou některé lokomotivy vybaveny i funkčním odpružením podvozků. Jako první je obdržela právě řada motorových lokomotiv 295. Následovat budou nejspíš i další.
Už v minulosti výrobce začal k historickým železničním nákladním vozidlům dodávat i funkční prvky. Jednalo se např. o posuvné dveře krytých vozů, nebo mechanismus výsypných vozů řady Tdns.